۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۴۲۷
راهیان نور (49)؛

اردوهای راهیان نور زمینه ساز تربیت یاوران مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ عضو موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه روحانیت پشگام سیر فرهنگی انقلاب است، گفت: قشر روحانی با حضور در سفرهای راهیان نور، صف آرایی نیروهای خودی در مقابل غیرخودی را ترسیم کرده و با نشان دادن مسیر دشمن، موضع گیری درست را آموزش می دهد.
نمايشگاه دفاع مقدس، طلاب،‌روحانيان و علما حضور طلاب مدرسه علميه اميرالمؤمنين اهواز در مناطق جنگي خوزستان مناطق جنگي


حجت الاسلام عیسی نریم موسی، جانباز دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: اردوهای راهیان نور، زمینه ساز تربیت یاوران مهدوی در آخر الزمان است و افراد با شرکت در این اردوها با الگوگیری از اصحاب رسول الله و با یادگیری سیره عملی شهیدان دفاع مقدس، مهیای مقابله با دشمن می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیان خاطرات از شهدای معاصر برای جوانان بسیار تاثیرگذار است، گفت: این الگو خیلی نافذ و موثر است و جوانان در فضای مدرن زندگی امروزی، گذری به عمق وجود خود کرده و شخصیتی انسانی اسلامی خود را اعاده می کنند.

وی بیان داشت: افرادی هم که اعتقادی به نظام اسلامی ندارند عمق اثرگذاری معنوی و تاثیر باورهای ایمانی را دریافته اند و «برژنسکی» این نیروی ایمانی را بالاتر از بمب اتمی توصیف می‌کند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: ارزش فضاهای این چنینی حتی برای نیروهای خودی هم دقیقا شناخته نشده است و هنور تاثیر غیر قابل تصور این سفرهای معنوی رصد دقیق نشده است.

وی بیان داشت: بازدید اماکن جنگی به خصوص یادمان‌هایی که بیشتر به مناطق عملیاتی نزدیک بوده‌اند، همچون عملیات‌های کربلای 5 و 6، بیت المقدس، طلاییه، پاسگاه زید و یادمان شهید چمران تاثیر فروانی در افراد بازدید کننده دارد.

وی اظهار داشت: این نوع حرکت ها قلب ها و دل ها را آماده می کند تا جوانان در مقابل جنگ نرم دشمنان مقاوم شده و برای پاتک به جنگ نرم الگوی گیری کنند.

حجت الاسلام نریم موسی با بیان اینکه امروز روحانیون به عرصه تبلیغ دینی در اردوهای راهیان نور روی آورده‌اند، اظهار داشت: روحانیت در دوران دفاع مقدس حضور موثری داشت و باعث ترویج فرهنگ ایثار شده و جوانان را برای جنگ و دفاع از مملکت تهییج می‌کرد.

وی ادامه داد: حضور روحانیت در سفرهای راهیان نور، تداعی حضور روحانیت در دوران مقدس است، علاوه بر اینکه یک جهت دهی به سمت مبارزه و هدایت گری نیز دارد.

این آزاده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیت پشگام سیر فرهنگی انقلاب است و حضورش صف آرایی نیروهای خودی در مقابل غیرخودی را ترسیم کرده و با نشان دادن مسیر دشمن، موضع گیری درست را آموزش می دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز روحانیونی در سفرهای راهیان نور هستند که خودشان زمان جنگ را درک نکرده اند، بیان داشت: نسل جوان وقتی می‌بیند روحانی به عنوان راوی، خودش در نسل جنگ نبوده است انگیزه زیادتری پیدا می‌کنند و یاد می‌گیرند که آنها هم باید این راه را ادامه دهند و به سهم خویش در راه اعتلای فرهنگ مقاومت گام بردارند.

این جانیاز دوران دفاع مقدس اظهار داشت: روایتگری مخصوص افراد حاضر در صحنه جنگ نیست بلکه همچون روایتگری مقتل عاشوراست که افراد بعد از قرن ها نقل می کنند و شور همراه شعور ایجاد می‌کنند .

حجت الاسلام نریم موسی در پایان بیان داشت: مردم باید سفرهای راهیان نور را به منزله سفر مذهبی ببینند و با توسل به شهدا راهی این اردو شوند تا استفاده فراوانی ببرند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات