۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۴۸۰
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

آمادگی 100 امامزاده شاخص مازندران برای استقبال از مسافران نوروزی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از آمادگی یکصد امام زاده شاخص و پنجاه مسجد بین راهی برای پذیرایی مسافران نوروزی خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش حبرنگار خبرگزاری رسا در ساری حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران از آمادگی صد امام زاده شاخص و 50 مسجد بین راهی برای پذیرایی مسافران نوروزی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های عید نوروز طرح آرامش بهاری است که از 25 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.

وی با بیان این که مراسم غبارروبی در امام زادگان امروز در همه بقاع صورت می گیرد، افزود: تاکید ما بر خادمین و هیأت ‌امنا بر این بوده که این امام زادگان و نیز مساجد بین راهی را از هر حیث برای استقبال از مسافران نوروزی آماده کنند تا زائران با خاطره‌ای شیرین این اماکن را ترک کنند.

حجت الاسلام سهرابی، برگزاری مراسم تحویل سال نو را از برنامه‌های اداره کل اوقاف در امام زادگان دانست و تصریح کرد: در سال جدید این مراسم در امام زادگان و با مرکزیت امام زاده حمزه قائم شهر برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: اقامه نماز جماعت، ارایه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، پاسخ به شبهات دینی، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در جوار امامزادگان،پیش‎بینی امام جماعت و برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه در ایام تعطیلات به خصوص در بقاع متبرکه ای که در مسیر مسافران عید نوروز قرار دارند، حضور دائمی و منظم روحانیان بومی، تهیه هفت سین های قرآنی و معنوی در امامزاده ها، تهیه بروشورهای فرهنگی و کتابچه راهنمای امامزادگان و موقوفات استان شامل زندگی نامه امام زادگان، مباحث عقیدتی، ترویج فرهنگ وقف، اعمال عید نوروز، اعمال و آداب سفر و احادیث در این باب و توزیع در بین زائرین و مسافران عید نوروز از جمله برنامه های این اداره کل در ایام نوروز است.

وی ادامه داد: برنامه‌های ویژه کودکان و خردسالان در بقاع متبرکه، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه نوجوانان و جوانان در بقاع متبرکه، انجام برنامه های لازم در خصوص حجاب و عفاف، آماده سازی و تجهیز نمازخانه‎های بین‎راهی، ارائه تسهیلات لازم جهت استقبال، از کاروان های راهیان نور که در مسیر امامزادگان بین راهی قرار دارند، نصب مجموعه نمایشگاهی «آرامش بهاری» در مکان های مناسب و پربازدید و پخش برشور ویژه آرامش بهاری در بقاع متبرکه، فعال کردن کتابخانه و موزه‌ های داخل بقاع متبرکه، غبارروبی و نظافت امامزادگان و بقاع متبرکه و سالن‎های جانبی و نظافت وضوخانه ها نیز از جمله دیگر برنامه های اداره کل اوقاف مازندران در تعطیلات نوروز امسال است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اجرای طرح خیمه‌های معرفت را با بهره گیری از روحانیآن آموزش دیده در چهار امام زاده از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام نوروز امسال ذکر کرد.

وی ادامه داد: افزون بر این مبلغ 25 میلیون تومان برای 50 مسجد بین راهی مصوب شد که به خادمین و امام جماعت مساجد جهت آماده سازی مساجد و انجام امورات آن اختصاص یافت./950/پ202/س
ارسال نظرات