۰۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۶۹۰
سال گذشته؛

بیش از 220 دوره آموزشی ویژه خواهران مبلغ مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری 220 دوره آموزشی ویژه خواهران مبلغ سال گذشته در استان خبر داد.
 خواهران مبلغ
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری 220 دوره آموزشی ویژه خواهران مبلغ سال گذشته در استان خبر داد.

وی افزود: به‌ منظور کارآمد کردن و تقویت‌بنیه‌های علمی و ارتقای سطح آگاهی‌ تاریخی و پیشگیری از رواج خرافات و مطالب بدعت‌آمیز، دوره‌های آموزشی خواهران مبلغ سنتی با حضور 500 نفر از خواهران به‌ شکل ماهانه با موضوع مختلف در مازندران برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب از نگاه قرآن و سیره حضرت زهرا(س)، نقش و رسالت زنان در مدیریت خانواده و تربیت فرزندان، آسیب شناسی فرهنگی، مهدویت، فلسفه روزه و آثار تربیتی و اجتماعی آن، ماهیت و اهداف عرفان های نو ظهور، کتاب مسأله حجاب استاد شهید مطهری با موضوعات تاریخچه حجاب و علل پیدایش حجاب، فلسفه پوشش در اسلام، ایرادها و اشکال‌ها و آیات سوره نور و احزاب از موضوعات این دوره ها بوده است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه بیان داشت: از دیگر موضوعات این دوره ها، حدود پوشش ادله مخالف، شرکت زن در مجامع، کتاب نظام حقوق زن در اسلام شهید مطهری با موضوع خواستگاری، نامزدی زن و استقلال اجتماعی، اسلام و تجدد زندگی، مقام انسانی زن از نظر قرآن، مبانی طبیعی حقوق خانواده، تفاوت های زن و مرد، مهریه، ارث و نفقه بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ترویج شبهات گسترده دشمنان علیه ارزش‌های دینی و اسلامی، توانمند‌سازی مبلغان به منظور پاسخگویی به این شبهات را ضروری دانست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای مبلغان سنتی از مهم ترین برنامه های این سازمان در جهت ارتقای سطح معلومات و آگاهی‌های تبلیغی این مبلغان است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که مبلغان دینی وظیفه و رسالت سنگینی در جامعه برعهده دارند، خاطرنشان کرد: یک مبلغ باید فراگیری علوم مورد نیاز و مجهز شدن به ابزار تبلیغی مناسب زمینه یک تبلیغ کارآمد و تأثیرگذار را فراهم کند.

وی، حمایت و تشوق مبلغان را ضروری دانست و با بیان این که مبلغان باید از جهت علمی و فن خطابه خود را ارتقا دهند، تصریح کرد: تربیت مبلغ و خطیب توانمند باید در دستور کار متولیان دینی قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ترویج شبهات گسترده دشمنان علیه ارزش‌های دینی و اسلامی، توانمند‌سازی مبلغان به منظور پاسخ گویی به این شبهات را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما امروز نیازمند مبلغانی توانمند برای ورود به میدان شبهه‌زدایی هستیم./950/پ202/س
ارسال نظرات