۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۱۸۴

راه‌اندازی شورای علمی پژوهشی در مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی از آغاز به کار شورای علمی پژوهشی و هسته های پژوهشی مدارس علمیه این استان خبر داد.
مدرسه علميه خواهران
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح برنامه های آموزشی و پژوهشی این مرکز در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: هدف اصلی مدارس علمیه استان تربیت طلاب محقق و پژوهشی در سطوح مختلف است.

وی با بیان این که برگزاری کارگاه های متعدد در مدارس علمیه خواهران در راستای سیاست های آموزشی پژوهش محور بوده است، خاطرنشان کرد: از امسال شورای علمی پژوهشی و هسته های پژوهشی در هر یک از مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام مسعودنیا تدوین مقالات و کتب پژوهشی، چاپ آثار شایستگان تقدیر جشنواره علامه حلی در قالب 7 کتاب و 4 مقاله پژوهشی را از دیگر برنامه های مرکز در سالجاری عنوان کرد و گفت: مراسم تقدیر از برترین های پژوهشی استانی شامل جشنواره علامه حلی، دستاوردهای پژوهشی و مسابقه رشد 2 در دستور کار قرار دارد.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح زمزمه قرآنی در مدارس جدیدالتاسیس استان در سال جاری خبر داد و گفت: همایش طلاب متاهل و برگزاری آزمون غیرحضوری از کتاب تعلیم و تربیت در اسلام از معاونان فرهنگی مدارس علمیه سطح 2 نیز امسال اجرایی خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام مسعودنیا همایش فصلی مدیران مدارس، کارگاه های آموزشی اساتید راهنمای تحقیقات پایانی و دوره تخصصی معاونان پژوهش مدارس سطح 2، برگزاری کارگاه های آموزشی کتابداران مدارس از دیگر برنامه های پیش بینی شده مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در سالجاری است.

وی در ادامه از راه اندازی سه مدرسه علمیه دیگر در استان خبر داد و اظهار داشت: در سالجاری در شهرهای هریس، سراب و بستان آباد مدارس علمیه خواهران راه اندازی می شود، افزون بر این که شناسایی شهرهای دیگر برای تاسیس مدرسه نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به اتمام طرح مطالعاتی احداث چهار مدرسه علمیه خواهران در تبریز گفت: این مسأله با پیگیری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور و اختصاص زمین‌هایی در چهار نقطه شهر تبریز محقق خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات