۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۲۷۱
آیت الله مکارم شیرازی:

دشمن به تخریب اعتقادی و اخلاقی جامعه امید بسته است/مشکلات دانشگاه ها را باید بدون تنش حل کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، تخریب اعتقادی، فرهنگی و اخلاقی جامعه را از جمله دسیسه ها و برنامه های دشمنان نظام و اسلام دانست و با اشاره به برخی از مشکلات دانشگاه ها در کشور، گفت: باید این مشکلات را آرام آرام و بدون ایجاد تنش حل کرد.
ديدار وزير علوم، تحقيقات و فناوري با آيت الله مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر سه شنبه در دیدار کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک سال جدید خطاب به وزیر علوم گفت: امیدواریم در مسیری که در پیش گرفته اید موفق باشید و بتوانید اقدامات خوبی را انجام دهید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه گفت: ما وارث میراث شومی از زمان طاغوت هستیم، در دوران انقلاب بیشتر یا گرفتار مسائل سیاسی و یا نظامی بوده ایم، در دوران جنگ مسائل نظامی بود و بعد از آن مسائل سیاسی و خیلی به مسائل فرهنگی نپرداخته ایم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسائل فرهنگی بسیار زود به مسائل سیاسی تبدیل می شود، تصریح کرد: الان دشمن با رسانه ها، سایت ها و ماهواره ها درصدد ویران کردن جنبه های اخلاقی هستند و اگر موفق شوند به مقاصد سیاسی خود نیز خواهند رسید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر توجه ویژه به مسائل اخلاقی و فرهنگی، گفت: دشمن به تخریب اعتقادی و اخلاقی جامعه امید بسته است و با توجه به شیوع بیداری اسلامی و هراس آنها از این تحولات، دشمنان اصرار دارند که مسائل اخلاقی و فرهنگی تخریب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه علوم انسانی راه نفوذ دشمن در کشور ما بوده و هست، ابراز داشت: این کانال وسیعی ای برای نفوذ دشمن است، بنابراین هرچه روی آن کار کنید خوب است تا مبادا از این طریق به باورهای جوانان مسلمان و اعتقادات آنها آسیب و ضربه بزند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان می خواهند این سرمایه را از ما بگیرند، نقش دانشگاه ها را در این ارتباط مهم و حساس توصیف و با اشاره به توصیه های هفته قبل خود به رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: باید به کیفیت بیش از کمیت اهمیت داد، ما باید بپذیریم که در دانشگاه ها مشکلاتی داریم که البته یک شبه نیز حل شدنی نیست و باید بدون ایجاد تنش آرام آرام درصدد حل آن بود.

وی خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بدانید هر پایه ای که شما در این راستا بنا نهید و در آینده ادامه یابد، ذخیره یوم المعاد شما به حساب خواهد آمد، ما برای موفقیت شما دعا می کنیم و بدانید کسی که اعتماد به خداوند تبارک و تعالی کند خداوند نیز او را کمک می کند و هیچ گاه تنها نمی ماند همان گونه که خداوند به وسیله تار عنکبوت پیامبر(ص) خود را نجات داد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وزیر علوم و راه اندازی پارک علم و فناوری در استان قم در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: اتصال صنعت و دانشگاه نیز مساله بسیار مهمی است و اگر رونق گیرد بسیار خوب خواهد بود. /924/پ202/ج
ارسال نظرات