۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۳۰۸

سالگرد تخریب مساجد در بحرین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شهروندان بحرینی در اولین سالگرد تخریب مساجد در مسجد امیر محمد البریغی در منطقه عالی تجمع کردند.
اولين سالگرد تخريب مساجد در بحرين اولين سالگرد تخريب مساجد در بحرين اولين سالگرد تخريب مساجد در بحرين اولين سالگرد تخريب مساجد در بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، جمع کثیری از شهروندان بحرینی، روز گذشته در سالگرد تخریب مساجد و حسینیه ها توسط نظامیان آل خلیفه و آل سعود در برابر مسجد شیخ امیر محمد البریغی در منطقه عالی تجمع کرده و جنایت هولناک تجاوز به مساجد را محکوم ساختند.

در این تجمع که با عنوان «خونمان فدای مقدساتمان» برگزار شد علما، روحانیون، اندیشمندان و قشرهای مختلف مردم حضور یافته و بر لزوم بازسازی همه مساجد تخریب شده تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با سر دادن شعارهایی جنایت تخریب مساجد و حسینیه ها توسط نیروهای بحرینی و سعودی و ادامه تجاوز این نیروها به مقدسات را محکوم کرده و بازسازی فوری مساجد را فریاد زدند.

حجت الاسلام سید محمد الغریفی، عضو کمیسیون دفاع از مساجد در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: پس از آنکه نقشه های نظام برای خاموش ساختن صدای انقلاب به نتیجه نرسید به خلق برخی مسائل وهمی روی آورد تا اختلافات را میان فرزندان ملت یکپارچه بوجود آورد، لیکن در این امر نیز ناکام ماند.

وی افزود: مقامات آل خلیفه نقشه دیگری کشیده و با تخریب مساجد درصدد خلق فتنه ای در کشور بودند، ولی این توطئه نیز با هوشیاری مردم ناکام ماند و این فتنه مذهبی توسط شهروندان سرنگون شد.

حجت الاسلام الغریفی با اشاره به حمایت قاطع مردم از مقدسات تصریح کرد: ملت بحرین همه دارایی و چیزهای ارزشمند خود را در راه حمایت از مقدساتی که قرن ها پیش از حضور آل خلیفه در این سرزمین وجود داشتند را تقدیم خواهد کرد.

این عالم بحرینی از ادامه تخریب مساجد و کشتار مردم در بحرین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: یکسال از تخریب و به آتش کشیدن مساجد گذشت، یکسال از سوزاندن قرآن کریم گذشت، یکسال از تخریب حسینیه ها گذشت، کشتار و سرکوب همچنان ادامه دارد و مساجد همچنان ویران مانده و هیچ اقدامی برای بازسازی انجام نگرفته است.

وی جنایت های آل خلیفه را لکه ننگ توصیف کرد و ادامه داد: این کشتار و سرکوب ها بر خواری و ننگی نظام افزود و عزت و افتخار مردمی که شعار هیهات منا الذله را سر می دهند، افزایش داد. هیچ کدام از دولت های عربی در دوران بهار عربی حتی یک مسجد را تخریب نکردند و تنها نظام بحرین بود که این اقدام را انجام داد و لکه ننگی برای خود به ثبت رساند.

سید محمد الغریفی اماکن مقدس را حق طبیعی همه مذاهب خواند و تاکید کرد: حق طبیعی همه پیروان مذاهب و ادیان است که اماکن مقدسی برای عبادت داشته باشند و هیچ کس نمی تواند به این اماکن تجاوز کند، مقدسات همه طوایف مورد احترام هستند و این امر از سوی ادیان آسمانی و قوانین طبیعی پذیرش شده است.

عضو کمیسیون دفاع از مقدسات با اشاره به تجاوزهای آل خلیفه به مقدسات گفت: نظام آل خلیفه به مقدسات احترام نمی گذارد و می خواهد هویت این ملت را دفن کند، زیرا مقدسات از خود نظام قدیمی و اصیل تر هستند.

وی خاطر نشان ساخت: نظام به بهانه اینکه این مساجد از مجوز برخوردار نیستند به تخریب آنها پرداخت، اما این مسجد بهانه های آنان را سرنگون ساخته است، زیرا این مسجد بسیار تاریخی بوده و پیش از آنکه آل خلیفه ای وجود داشته باشد این مسجد در بحرین وجود داشت.

حجت الاسلام الغریفی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: ما نسبت به گرسنگی، شکنجه و قتل صبر خواهیم کرد، لیکن صبر در برابر تجاوز به مقدسات بی معناست و موظف به حمایت از این مقدسات هستیم. هنگامی که از پرونده مساجد تخریب شده سخن می گوییم نباید سایر پرونده ها را به فراموشی بسپاریم و باید از قهرمانان در بند نظیر الخواجه، شیخ حسن المشیمع و سایر زندانیان یاد کرد./980/ب901/گ
ارسال نظرات