۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۴۶۲
رییس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران:

قانون ارتقای سلامت اداری یکی از راه های مناسب در برابر مفسدان اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ابلاغ قانون ارتقای سلامت اداری از سوی رییس جمهور، اظهار داشت: در این قانون بخشی برای محدود کردن فعالیت اقتصادی فعالان ناسالم در نظر گرفته شده و بر اساس این قانون، کارگروهی برای تشخیص افراد متخلف و تعیین مجازات آنها تشکیل می‌شود که با تشکیل این کارگروه، لیست محرومیت‌ها ایجاد می‌شود.
حجت الاسلام پور محمدي ، رييس سازمان بازرسي کل کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، با اشاره به فساد بانکی اخیر در کشور اظهار داشت: در استان خوزستان منابع مالی عظیم وجود دارد و باید بیشتر مراقب بود که اتفاقات ناشایست در این استان رخ ندهد.

وی افزود: پس از وقوع این اتفاق اقدامات بسیار خوبی در استان خوزستان انجام شد و دستگاه قضایی و دستگاه اطلاعاتی استان و حتی شعبه سرپرستی بانک صادرات برخورد خوب و صریحی داشتند و حتی یک لحظه هم پنهان‌کاری نکردند که در همین راستا افراد متخلف شناسایی شده و اطلاع‌رسانی لازم نیز به سرعت انجام شد.

این مقام مسؤول در ادامه گفت: در این استان با انگیزه و جسارت بر روی این پرونده کار شد و اکنون این پرونده از موفق‌ترین پرونده‌های قضایی کشور است؛ به طوری که این پرونده نه تنها به دلیل رقم بسیار زیاد آن، بلکه از جهت تامین ادله و مستندات اهمیت داشت و سرعت بررسی موضوع در استان بسیار خوب بود.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه قانون ارتقای سلامت اداری از سوی رییس جمهور ابلاغ شده، تصریح کرد: در این قانون بخشی برای محدود کردن فعالیت اقتصادی فعالان ناسالم در نظر گرفته شده و بر اساس این قانون، کارگروهی برای تشخیص افراد متخلف و تعیین مجازات آنها تشکیل می‌شود که با تشکیل این کارگروه، لیست محرومیت‌ها ایجاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: در اجرای این قانون معتقد نیستیم که افراد متخلف اقتصادی به زندان کشیده شوند، بلکه متخلفان از خدمات بیمه‌‌ای، گمرکی، واردات و صادرات و فعالیت‌های دیگر محروم می‌شوند و عرصه فعالیت اقتصادی را برای آنها تنگ می‌کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد:‌ در بخش دیگر قانون ارتقای سلامت اداری، رسیدگی به شکایات و تعیین ضابطه‌ای روشن برای رسیدگی به شکایات مردم در دستگاه‌های دولتی در نظر گرفته شده و در بند دیگر این قانون که جزء بهترین قوانین در شناسایی، تعیین و مبارزه با فساد است، تکلیف دستگاه‌های متخلف نیز مشخص می‌شود.

وی افزود: در این قانون که شاخص‌های سلامت را تعیین و اندازه‌گیری می‌کند، سازمان بازرسی تنها مقررات‌نویس نیست، بلکه وظیفه اندازه‌گیری را نیز برعهده دارد.

این مقام مسؤول اظهار داشت: در حال حاضر سازمان بازرسی قوی‌ترین دستگاهی است که با مجلس شورای اسلامی در زمینه قانون‌گذاری همکاری می‌کند به طوری که سطح همکاری سازمان بازرسی با مجلس بسیار زیاد بوده و حتی با نمایندگان مجلس در تعامل هستیم تا دغدغه‌های ما در نظام قانون‌گذاری را بدانند و با این نگاه به سمت تصویب قوانین حرکت کنند.

حجت الاسلام پورمحمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه بهترین و کم‌عیب‌ترین قانون هم از ارزیابی بی‌نیاز نیست، اظهار داشت: همزمان با وضع کامل‌ترین قوانین، بهترین نظارت را نیز اعمال می‌کنیم؛ چرا که بازرسی بخشی از چرخه مدیریت کشور است و سازمان بازرسی در فهم دقیق‌تر روند فعالیت‌ها به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند./9464/پ202/س
ارسال نظرات