۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۹۴۷
استاد حوزه علمیه بهبهان:

حضرت فاطمه الگویی برای همه زنان آزادی‌خواه جهان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بهبهان‌ خواستار تبیین و معرفی خصوصیات رفتاری حضرت زهرا برای دختران و زنان پاک ایران اسلامی شد و اظهار داشت: حضرت فاطمه از برترین زنان عالم بوده و باید مسؤولان فرهنگی باید آن را به الگویی برتر برای همه زنان عالم تبدیل کنند.
ايام فاطميه ايام فاطميه ايام فاطميه


حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، استاد حوزه علمیه بهبهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ‌با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه دوم اظهار داشت: حضرت فاطمه‌(س) به صورت بسیار مظلومانه به دست دشمنان اسلام به شهادت رسید و مخفی بودن قبر وی طبق وصیت ایشان، نشانه دیگری از میزان مظلومیت آن حضرت است.

وی در ادامه بیان داشت: حضرت زهرای اطهر(س) در زندگی زناشویی خود بهترین و بزرگترین یار و یاور حضرت علی(ع)‌ بوده و در صحنه های دشوار امامت امیرمؤمنان و حتی پیامبری حضرت محمد(ص) حضوری فعال داشته و دوشادوش آنها در انجام مأموریت حرکت می کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با تأکید بر برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم‌های ویژه شهادت حضرت زهرای اطهر(س) در سطح جامعه گفت: در این روزهای غم‌انگیز سالروز شهادت مظلومانه بانوی دو عالم، شهرها باید سیاه‌پوش شده و مراسم‌های سوگواری و عزاداری باشکوهی در همه مساجد و هیئت‌های مذهبی برگزار شود.

امام جمعه بهبهان با بیان این که حضرت فاطمه برترین الگوی زنان عالم است، خاطرنشان ساخت: دختران و بانوان پاک ایران زمین و حتی همه زنان آزادی خواه و مؤمنه جهان نیز برای در پیش گرفتن راه راست از سیره حضرت زهرای اطهر(س) پیروی کرده و آن را الگویی برای خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه بهبهان‌ با بیان این که سراسر زندگانی صدیقه طاهره،‌ مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، اذعان داشت: حضرت فاطمه از برترین زنان عالم بوده و باید مسؤولان فرهنگی جامعه آن را به الگویی برتر برای همه زنان عالم تبدیل کنند.

وی در پایان سخنان خود،‌ با اشاره به مقام حضرت فاطمه (س)،‌ اظهار داشت: مقام و منزلت حضرت فاطمه(س) در نزد خداوند و میان مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست، بلکه آن حضرت همتای امیر المؤمنین و دارای منزلتی عظیم‌تر از سایر ائمه طاهرین (ع) است./9465/ت303/ع

ارسال نظرات