۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۰۴۰
در پی هتک حرمت مراجع تقلید؛

حکیم با آیات فیاض و نجفی به صورت تلفنی گفت وگو کرد

خبرگزاری رسا ـ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، شب گذشته با حضرات آیات اسحاق فیاض و بشیر نجفی به صورت تلفنی گفت وگو کرد و حمله به دفاتر مراجع را محکوم ساخت.
سيد عمار حکيم و  آيت الله شيخ اسحاق فياض سيد عمار حکيم و آيت الله شيخ بشير نجفي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت مجلس اعلای اسلامی، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، شب گذشته با حضرات آیات شیخ اسحاق فیاض و شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف تماس گرفت و هتک حرمت مراجع از سوی تروریستها را به شدت محکوم کرد.

وی طی تماس تلفنی با حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض که برای درمان بیماری قلبی به لندن سفر کرده است، نسبت به وضعیت جسمانی این مرجع تقلید ابراز آگاهی یافت. و برای سلامتی این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی همچنین حمله تروریستی به دفتر آیت الله فیاض و انفجار بمب صوتی در کنار این دفتر که سه روز پیش در نجف اشرف رخ داد را به شدت محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه مراجع تقلید، خط قرمز به شمار می آیند و هیچ کس حق تعدی به حریم مرحعیت را ندارد از نیروهای امنیتی خواست در حمایت از مراجع تقلید کوتاهی نکرده و عوامل حملات تروریستی اخیر را به سرعت بازداشت کنند.

سید عمار حکیم سپس طی تماس تلفنی با حضرت آیت الله بشیر نجفی، حملات تروریستی به دفاتر مراجع و نمایندگان آنها در شهرها و استان های مختلف را محکوم کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به گسترش حملات تروریستی به دفاتر و نمایندگان مراجع تقلید، ابراز امیدواری کرد که دستگاه های امنیتی بتوانند مسوولیت خود را در قبال حمایت از مراجع و علما به خوبی انجام داده و به تروریست ها اجازه ندهند نقشه های خود را عملی سازند.

گفتنی است دفتر حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض، دو روز پیش مورد حمله تروریستی قرار گرفت اما کسی در این حادثه آسیب ندید.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف و حجت الاسلام شیخ عادل الزرگانی، نماینده حضرت آیت الله بشیر نجفی در پیام هایی جداگانه هتک حرمت دفتر حضرت آیت الله اسحاق فیاض را به شدت محکوم کردند.

بیش از دو ماه است که دفاتر مراجع تقلید و بیوت نمایندگان مراجع در استان های مختلف مورد آماج حمله های تروریستی قرار می گیرند.

این حملات گرچه بدون تلفات جانی بوده است، اما تروریست ها با این اقدامات بی سابقه قصد تخریب جایگاه مرجعیت به عنوان مرجعی تاثیر گذار در تحولات عراق و حفظ وحدت و انسجام مردم این کشور را دارند.

تروریست ها که به بهانه حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق به کشتار مردم بی دفاع این کشور می پرداختند، پس از خروج نیروهای آمریکایی به صورت علنی اعلام کردند که جنگ واقعی آنان شروع شده و شیعیان از این پس در معرض تیررس قرار گرفته اند./980/ب902/ک





ارسال نظرات