۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۴۴۷
آیت‌الله نوری همدانی:

ملت ایران نشان داده با تمام وجود حامی انقلاب و رهبری است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی، حضور مردم در صحنه های اجتماعی و سیاسی از جمله انتخابات را حساس،‌ مهم و سرنوشت ساز دانست و تاکید کرد: ملت ما نشان داده‌اند با تمام وجود حامی انقلاب و رهبری هستند.
آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر چهارشنبه، در دیدار جمعی از طلاب و دانشجویان، با انتقاد از گرانی‌های اخیر در کشور، اظهار داشت: دولتمردان تلاش کنند این مشکل برطرف شود، در کشور باید همه چیز ارزان و فراوان باشد، ما باید قدر این مردم که در هر شرایطی تا پای جان حامی انقلاب هستند را بدانیم و در حل مشکلات آنان کوشا باشیم.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مسؤولان را به خدمت رسانی بیش از پیش به مردم توصیه کرد و حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را بخشی از مسؤولیت اجتماعی هر فرد دانست و افزود: ما نمی توانیم نسبت به وضعیت جامعه خود و حتی دیگر مسلمانان جهان بی تفاوت باشیم، طبق آموزه‌های دینی هر کس به امور مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست؛ ما باید از وضعیت کشورهای مصر، اردن، تونس، بحرین، یمن و دیگر کشورها باخبر باشیم و از آنها در مقابل دشمنان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه و حکومت را مردم می سازد، گفت:  حضور مردم در 12 اسفند دشمن را مایوس کرد و آنها را عقب راند،‌ در دیگر صحنه ها نیز حضور مردم سرنوشت ساز و مهم است.

این مرجع تقلید نظام ولایی را تنها نوع حکومت مشروع در اسلام دانست و ادامه داد: چنین حکومتی موجب عزت و افتخار است؛ تمام مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی از نظام سرچشمه می گیرد و اگر حکومت نباشد مردم ذلیل می شوند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان شرایط رهبر نظام، اظهار داشت: ما معتقدیم ولی فقیه و رهبر نظام جانشین امام زمان (عج) است به همین دلیل مردم در عرصه های مختلف جان خود را فدای این راه می‌کنند چراکه این انقلاب مردم را از استکبار نجات داده و آزادی و استقلال را برایشان به ارمغان آورده است.

وی در توضیح بعد فردی مسئولیت انسان، گفت: تحصیل علم و ایمان و رعایت تقوا و تعهد مهم‌ترین جنبه‌های مسئولیت فردی است؛ اسلام دین استدلال است و ما باید توحید، نبوت و امامت را برهان عقلی بشناسیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان همگان را به نماز اول وقت توصیه کرد و گفت: به طلاب می گویم که به نماز شب اهمیت دهند این سفارش اکید علما از گذشته تا به امروز بوده است./928/پ202/ج

ارسال نظرات