۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۲۷۸۰۴
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

استاندار آذربایجان شرقی از حضور پرشور مردم در انتخابات تقدیر کرد

خبرگزاری رسا ـ پیام تقدیر استاندار آذربایجان شرقی در پی حضور پرشور مردم در انتخابات دور دوم مجلس و برگزاری سلسله نشست های تخصصی جهان اسلام با عنوان بیداری اسلامی در تبریز از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی با صدور پیامی آورده است: بار دیگر حضور گسترده و دشمن شکن شما ولی نعمتان انقلاب در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات بزرگ این خطه از کشور عزیزمان افزود.

در این پیام آمده است: بی شک احساس تکلیف آگاهانه مردم فهیم تبریز، اسکو و آذرشهر و شرکت گسترده در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس برای تعیین سرنوشت خود، سربلندی، اقتدار، قوام و استحکام نظام جمهوری اسلامی را رقم زده و از طرفی موجب مضاعف شدن سنگینی بار مسؤولیت و وظیفه منتخبین مردم در قبال این حضور به یاد ماندنی، در راستای رفع مشکلات و خواسته های مردم برای موفقیت و توسعه ایران عزیز و آذربایجان سرفراز شده است.

علیرضا بیگی در این پیام با قدردانی از موقعیت شناسی و حضور گسترده و در خور تحسین مردم قدرشناس و شهید پرور این خطه در پای صندوقهای رأی، از خداوند متعال برای تجربه دیدن صحنه هایی چنین زیبا و باشکوه شکر گذاری کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزوده است: لازم می دانم از همکاری مناسب اصحاب رسانه، گروه های خبری و تولید صدا و سیما و کلیه فعالان رسانه ای استان که با پوشش لحظه به لحظه انتخابات موجبات آگاهی مردم و افزایش شور انتخاباتی را فراهم نمودند، قدردانی نمایم.

نشست تخصصی بیداری اسلامی در تبریز برگزار می شود

اولین جلسه از سلسه نشستهای تخصصی جهان اسلام با عنوان بیداری اسلامی به همت معاونت جهاددانشگاهی استان، با حضور دکتر سلیمی نمین، رییس دفتر مطالعات تاریخ معاصر ایران، روز سه شنبه در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‎شرقی با همکاری مرکز امام و انقلاب اسلامی، در نظر دارد در این نشست روند بیداری وقوع بیداری اسلامی، نفوذ بیداری نشأت گرفته از تعالیم اسلامی در کشورهای اروپایی، واکاوی برخی ابعاد انقلابات رخ داده در منطقه و نخستین خاستگاه های بیداری پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران را مورد واکاوی قرار دهد.

این همایش روز سه شنبه 19 اردیبهشت از ساعت 14 لغایت 17 در تالار شهید شفایی دانشگاه تبریز برگزار می شود.

خانه مجتهدی‌ها در تبریز به موزه دفاع مقدس تبدیل می‌شود

تراب محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ساخت موزه دفاع مقدس در شهر تبریز خبر داد و اظهار داشت: این اقدام به ‌منظور حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان این استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، خانه مجتهدی‌های شهر تبریز که در مقابل استانداری قرار دارد، به موزه دفاع مقدس تبدیل خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس تا پایان سال 91 به بهره‌برداری خواهد رسید.در ادامه گفت:‌ خانه مجتهدى‌هاى تبریز از بناهاى مسکونى دوره قاجار به شمار می‌آید که حدود 2000 مترمربع مساحت دارد.

عدم وحدت اسلامی جسارت دشمنان را زیاد کرده است

حجت الاسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان آباد، در جمع مردم این شهر با اشاره به هتک حرمت کشیش آمریکایی مبنی بر سوزاندن قرآن در برابر رسانه ها افزود: جای تأسف است که کشورهای منطقه که داعیه اسلام و قرآن را دارند در برابر این عمل ننگین سکوت کرده اند.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه باید بدانند که اسلام انسان را به برادری و برابری دعوت می کند و چه لزومی دارد که برای برادرکشی و مسلمان کشی دست دوستی دراز می کنند.

امام جمعه بستان اباد افزود: باید برای جهانی شدن الگوی ایران اسلامی که برگرفته از سلام ناب محمدی است تلاش شود./935/د101/ب

ارسال نظرات