۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۱۲۷۹۴۳
در بیروت برگزار شد؛

نشست همبستگی با قیام ملت بحرین

خبرگزاری رسا ـ نشست همبستگی با قیام ملت بحرین با حضور احزاب و نیروهای لبنان و شخصیت ها و فعالان سیاسی و دینی لبنان و فلسطین در پایتخت لبنان برگزار شد.
نشست همبستگي با قيام ملت بحرين در بيروت
به گزارش خبرگزاری رسا، نشست «همبستگی با قیام ملت بحرین» روز گذشته با حضور نمایندگانی از سوی احزاب و فعالان سیاسی و دینی لبنان و فلسطین، در بیروت پایتخت لبنان برگزار و بر حق مسلم ملت بحرین در برخورداری از اصلاحات سیاسی و مصون ماندن از ظلم و ستم آل خلیفه تاکید شد.

شیخ زهیر جعید، مسؤول هماهنگی جبهه عمل اسلامی لبنان در این نشست با اعلام همبستگی با قیام مسالمت آمیز ملت بحرین در رویارویی با ستمگری و خودکامگی نظام حاکم در این کشور، مساله بحرین را مساله رویارویی حق و باطل دانست و خواستار پاسداری از وحدت ملی برای جلوگیری از بالا گرفتن شعارهای مذهبی و طایفه ای شد.

زاهر خطیب، نماینده پیشین مجلس لبنان با تمجید و تجلیل از شهیدان والا مقام بحرین، تجاوزگری های سازمان یافته حاکمان بحرین و محاکمه هایی که فاقد ساده ترین معیارهای عدالت هستند و نیز استمرار بازداشت فعالان سیاسی و حقوقی را محکوم کرد و صلح جویانه بودن انقلاب ملت بحرین را خاطرنشان ساخت.

در این نشست همچنین ابوعماد رامز مصطفی، رییس جبهه خلق برای آزادی فلسطین با ابراز اینکه خون های پاک شهیدان بحرینی و مسالمت آمیز بودن جنبش این ملت، دروغ بودن ادعاهای آزادی خواهی و دفاع از حقوق بشر حکومت بحرین را آشکار ساخت، خواستار ایستادگی در برابر پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه شد.

وی با اشاره به تهاجم آمریکایی ـ صهیونسیتی علیه سوریه، افزود: سوریه نیز از آنجا که پشتیبان مقاومت است، مورد حمله بیگانگان قرار گرفته است، مانند ملت بحرین که زیر بار ذلت و خواری و تسلیم شدن در برابر دیکته های آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی رود.

در پایان این نشست ابراهیم مدهون و عبدالاله ماخوزی، دو تن از اعضای کمیته حقوق بشر بحرین ضمن قدردانی از همبستگی شرکت کنندگان با ملت بحرین، موضع گیری شجاعانه احزاب لبنانی در حمایت از قیام ملت بحرین در برابر ظلم و کشتار و جنایت نظام حاکم در این کشور را ستودند و تاکید کردند: قیام بحرین هرگز طایفه ای یا مذهبی نبوده و نیست، بلکه قیامی اصلاح طلبانه در برابر سلطه جویی و دیکتاتوری حاکم است که ده ها سال است بر ملت بحرین تحمیل شده است./981/ب902/ک
ارسال نظرات