۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۹۶۹
دبیرکل شورای وحدت مسلمانان پاکستان:

ملت پاکستان سید حسن نصرالله را الگوی خود می دانند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل شورای وحدت مسلمانان پاکستان در دیدار تجمع علمای مسلمان لبنان، ضمن حمایت از جریان مقاومت، خواستار گسترش ارتباط با تجمع های اسلامی لبنان شد.
سيد حسن نصرالله
به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان، روز گذشته در دیدار با هیاتی از سوی شورای وحدت مسلمانان پاکستان به ریاست شیخ رجا ناصر دبیرکل این شورا، به بررسی آخرین تحولات و رخدادهای جهان اسلام و دسیسه های دشمنان علیه وحدت امت اسلام پرداختند.

شیخ حسان عبدالله، سخنگوی تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به جایگاه ویژه پاکستان در جهان اسلام از حمایت های این کشور در جریان جنگ تابستان 2006 و تظاهرات های گسترده مردمی در حمایت از مقاومت لبنان قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه حمله های انتحاری فاقد هرگونه مبنای شرعی است، خواستار اصلاح برخی از میراث هایی شد که هیچ گونه اصل و ریشه ای در شریعت مقدس ندارند، و با اشاره به افزایش فشارها علیه مقاومت، افزود: آمریکا از رهگذر سفر جفری فیلتمن، (معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه) به لبنان خواستار جهت دهی به جریان 14 مارس برای رویارویی با مقاومت است، اما این دسیسه نیز مانند دسیسه های پیشین ناکام خواهد ماند.

از سوی دیگر، شیخ رجا ناصر، دبیرکل شورای وحدت مسلمانان پاکستان با تاکید بر ضرورت پیشبرد تلاش های وحدت گرایان در برابر فتنه انگیزی ها و تفرقه افکنی های آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: از سه دهه پیش تاکنون دشمنان اسلام می کوشند تا میان مسلمانان در پاکستان تفرقه و اختلاف بیاندازند اما ملت پاکستان با تقدیم شهیدانی از میان شیعیان و اهل سنت، این دسیسه دشمنان را ناکام ساخته است.

وی همچنین خواستار گسترش روابط دوستانه با تجمع های اسلامی لبنان شد و با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای خلیج که حامی گروهک های تروریستی هستند در پشت صحنه تمامی کشتارهای خونین پاکستان حضور دارند، گفت: ملت پاکستان برای سید حسن نصرالله احترام ویژه ای قائل هستند و ایشان را الگوی خود می دانند.

این هیات پاکستانی همچنین تجمع علمای مسلمان لبنان را به مشارکت در کنفرانس بین المللی اسلامی که قرار است در تیر ماه در لاهور پاکستان تحت عنوان «کنفرانس قرآن و سنت» در سالگرد شهادت سید عارف حسینی، رهبر پیشین شیعیان پاکستان، برگزار شود، دعوت کرد./981/ب902/ک
ارسال نظرات