۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۱۹۳
آیت الله نوری همدانی:

مدیران مسؤولیت را امانتی الهی بدانند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی مسؤولان را به ارتباط بهتر و بیشتر با مردم توصیه کرد و گفت: مسؤولان باید به آسانی در دسترس مردم باشند تا آنها بتوانند مشکلات و مطالبات خود را مطرح کنند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید روز گذشته در جلسه شورای اداری استان قم که در دفتر وی برگزار شد، در تشریح توصیه های امام علی(ع) به مالک اشتر خطاب به مسؤولان اظهار داشت: کاری که به عهده گرفته اید را امانت خدا، انقلاب و مردم بدانید و این کار را وسیله ارتزاق خود حساب نکنید، سعی کنید این کرسی امانت را خوب رعایت کنید.

وی با تاکید بر این که دفتر کار مسؤولان همیشه باید برای مراجعات مردمی آماده باشد، گفت: بین خود و مردم حجاب نداشته باشید، دفتر کار شما خانه مردم است و آنها باید به آسانی با شما ملاقات داشته باشند و مشکلات خود را مطرح کنند، جلسات خود را طوری تنظیم کنید که در ساعات مراجعه مردم نباشد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، حُسن خلق را لازمه معاشرت مسؤولان با مردم عنوان کرد و گفت: خوش برخوردی و لبخند زدن، مؤدبانه سخن گفتن، رفتار مهربانانه و کریمانه از شاخصه های حسن خلق است.

حضرت آیت الله نوری همدانی دوست داشتن مردم را یکی از شاخصه های مسؤولان در حکومت اسلامی دانست و تصریح کرد: در دنیایی که حکومت ها مردم را به خاطر مطالبات به حق شان به خاک و خون می کشند، شما باید با برخوردتان برای همه الگو باشید.

وی تواضع را یکی از صفات بندگان خوب خدا و برای مسؤولان ضروری دانست و گفت: به پست و جایگاه خود مغرور نشوید، پیامبر فرمود هرکس تواضع کند خدا او را بالا می برد و خداوند تکبر کننده را به زمین می زند.

این مرجع تقلید امنیت فکری و مالی، عدالت و فراوانی نعمت و ارزانی را از مهم ترین مطالبات مردمی برشمرد و افزود: شما باید با خدمات و کارهای خود مردم را راضی نگه دارید و همیشه در نظر داشته باشید که این پست ها امانتی در دست شما است و از دست خواهد رفت پس طوری رفتار کنید که مقام و موقعیت شما موجب قرب الهی و ذخیره عمل صالح برای شما باشد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمدحسین موسی پور استاندار قم و معاونان وی نیز گزارش عملکرد خود را در بخش های مختلف به تفکیک ارائه کردند./928/پ202/ج
ارسال نظرات