۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۸۲۶۰
یکی از علمای بحرین:

آشوبگر خواندن معترضان بحرینی مایه شرمساری است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کرزکان بحرین، سیاست های امنیتی آل خلیفه را موجب بحرانی شدن اوضاع و مغایر عرف موجود در جهان توصیف کرد.
شيخ عيسي عيد خطيب جمعه کرکزان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه الوسط نیوز، حجت الاسلام شیخ عیسی عید، خطیب جمعه کرزکان بحرین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر از ادامه سیاست زور توسط آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و گفت: کسی که به وطنش عشق داشته باشد به هیچ وجه مشکلات سیاسی را با قدرت و زور حل نمی کند، در پی خاموش ساختن صدای ملت نیست، تنها سیاست خود را بر کشور اعمال نمی کند و آرای دیگران را بایکوت نمی کند.

وی افزود: سیاست قدرت و زور به پیچیده تر شدن بحران منجر می شود و فاصله میان ملت و نظام را بیشتر می سازد و پیامدهایی نظیر تخریب،  تضعیف شدید اقتصاد را به همراه دارد و خاموش ساختن صدای مردم نیز به عمیق تر شدن مشکلات و سخت تر شدن حل بحران منجر خواهد شد.

حجت الاسلام عیسی تصریح کرد: شک نداریم که گسترش تدابیر امنیتی از سوی حکومت به سود مصالح کشور نیست و عقل و شرع و عرف نیز با آن مخالف است، عقل و شرع از بیان نظرات دیگران جلوگیری نمی کند. همه مسائل سیاسی کشور به شهروندان تعلق دارد و شهروندان نیز به مسائل سیاسی تعلق دارند و یک رابطه دو طرفه ای میان سیاست و مردم برقرار است.

خطیب جمعه کرزکان بحرین با اشاره به بیان نظرات مخالف در صدر اسلام، اظهار داشت: مسلمانان در صدر اسلام به راحتی می توانستند نظرات مخالف خود را بیان کنند و این امر در حال حاضر نیز در جهان به عنوان یک عرف پذیرفته شده است و جهانیان بر لزوم مبارزه با خشونت اتفاق نظر دارند.

وی از نگرانی جهانیان نسبت به قلع و قمع ملت بحرین یاد کرد و ادامه داد: پارلمان های جهان، سازمان های حقوقی، سازمان عفو بین الملل و حتی کمیته حقیقت یاب که از سوی پادشاه بحرین تشکیل شد در برابر تدابیر شدید امنیتی، سرکوب مردم و استفاده از گازهای سمی علیه معترضان بحرینی واکنش نشان داده و خواستار متوقف شدن این اقدامات هستند.

شیخ عیسی عید تاکید کرد: آشوبگر خواند معترضان بحرینی که تنها در پی حقوق مشروع خود هستند، اشتباهی بزرگ و مایه شرمساری است.

وی در پایان بیان داشت: از مسوولان می خواهم صادقانه وارد عمل شده و به جای اینکه دهان مردم را ببندند برای پایان بحران و مشکلات سیاسی تلاش کنند./980/ب902/ک


ارسال نظرات