۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۲۸۲۶۴

ادامه موج محکوميت انفجارهاي خونين سوريه در لبنان

خبرگزاري رسا ـ گروه ها و احزاب مختلف لبنان و شخصيت هاي برجسته سياسي، اجتماعي و مذهبي در اين کشور، انفجارهاي تروريستي دمشق را محکوم کردند.
انفجارهاي سوريه
به گزارش خبرگزاري رسا به نقل از خبرگزاري هاي لبنان، گروه ها و احزاب مختلف لبنان و شخصيت هاي برجسته سياسي، اجتماعي و مذهبي در اين کشور، روز گذشته در ادامه موج محکوميت انفجارهاي تروريستي دمشق که منجر به کشته و مجروح شدن صدها شهروند سوري شد، اين اقدام خونين تروريستي را محکوم کردند.

آيت الله شيخ عبدالامير قبلان، مسؤول مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان نيز روز گذشته در خطبه هاي نماز جمعه، وحشي گري و تروريسم موجود در انفجارهاي خونين دمشق را موجب به لرزه افتاده پيکره انسانيت دانست و خواستار بازگشت به سوي خدا و بازنگري دروني شد و گفت: با انفجار و کشتار نمي توان به اصلاحات دست يافت، بلکه بايد با آرامش و روابط حسنه و دوري از دشمني و کينه توزي در اين مسير پيش رفت.

وي اتحاديه عرب، سازمان ملل و نهادهاي حقوق بشر را به اتحاذ موضعي قاطع در برابر کشتار و تروريسم در سرزمين هاي عربي فراخواند و با ابراز همدردي با خانواده هاي شهيدان اين رخداد خونين، براي شهيدان طلب آمرزش و رحمت و براي مجروحان طلب شفاي عاجل از درگاه الاهي کرد.

حزب الله لبنان، روز گذشته با صدور بيانيه اي ضمن محکوم کردن اين انفجارهاي تروريستي، گفت: اين جنايت هاي تروريستي بيانگر ورشکستگي جنايتکاران و نااميدي آنها از ضربه زدن به اراده مردم سوريه و شکست اراده اين ملت براي ايستادگي در برابر دسيسه هاي بزرگي است که وجود آنها، کشورشان و مواضع درخشان آنها در مقابله با قدرت هاي استکباري جهاني و منطقه اي را نشانه رفته است.

اين بيانيه جهانيان را به محکوم کردن اين انفجارهاي تروريستي و عاملان اين جنايت هاي بي شرمانه و حاميان غربي و عربي آن فراخواند تا خود را از اتهام دست داشتن در قتل کودکان، زنان و بي گناهان در خيابان هاي دمشق و ديگر شهرهاي سوريه مبرا سازند و افزود: با وجود هيات ناظران بين المللي در سوريه، سازمان ملل امروز در برابر مسؤوليت خطيري قرار دارد و بايد تصميمات قاطعي در برابر جنايتکاران اتخاذ کرده و مواضع روشن و صريحي در قبال اين انفجارهاي جنايتکارانه و عاملان آن داشته باشد.

حزب الله لبنان در پايان با قاطعيت اين اقدام تروريستي را محکوم کرد و با تاکيد بر مخالفت با اين شيوه جنايتکارانه، ايستادگي خود در کنار ملت و دولت سوريه در تلاش آنها براي اصلاحات حقيقي برخاسته از اراده ملت سوريه و حفاظت از مواضع شجاعانه ملي و همچنين همدردي خود با خانواده هاي شهدا را اعلام و براي مجروحان آرزوي شفاي عاجل کرد.

شيخ هاشم منقاره، رييس جنبش توحيد اسلامي لبنان و عضو اتحاد علماي شام، اين انفجارهاي تروريستي را محکوم کرد و اين اقدام خونين را اقدامي کينه توزانه، بزدلانه عليه مردم بي گناه و مخالف با تمامي اديان آسماني و قوانين اخلاقي، انساني و بين المللي توصيف کرد و خواستار برقرار ساختن هرچه سريعتر گفت و گوي ملي براي تامين منافع ملي در اين کشور شد.

علامه شيخ عفيف نابلسي، خطيب جمعه صيدا و مدير حوزه علميه امام صادق(ع) نيز در خطبه هاي نماز جمعه، اين انفجارهاي خونين دمشق را در چارچوب دسيسه چيني دشمنان براي ناکام ساختن طرح عنان و ماموريت ناظران بين المللي در سوريه ارزيابي کرد و گفت: هدف از اين جنايت خونين، زمينه چيني براي نابودسازي مقاومت لبنان و پايگاه هاي هسته اي ايران است.

تجمع علماي جبل عامل لبنان نيز با صدور بيانيه اي انفجارهاي تروريستي دمشق را محکوم کرد و اين اقام هاي تروريستي را تلاشي براي ضربه زدن به امنيت و استقرار سوريه و مانع تراشي در مسير اصلاحاتي دانست که از سوي رهبري سوريه در حال اجراست و با اين انفجارها متوقف نخواهد شد.

دفتر سياسي جنبش امل در لبنان نيز به شدت اين جنايت هاي وحشيانه را محکوم کرد و جامعه بين الملل و جهان عرب و اسلام را به هوشياري و توجه به خطر اين دست اقدام ها و رويارويي با تروريسم فراخواند و بر توان سوريه جهت پشت سر گذاشتن اين ضربه ها و پيروزي در جنگ ناعادلانه اي و ظالمانه اي که عليه اين کشور به راه انداخته اند تاکيد کرد.

تجمع ملي دموکراتيک لبنان؛ طلال ارسلان، رييس حزب دموکرات لبنان؛ اسامه سعد، دبيرکل سازمان مردمي ناصري؛ وديع خازن، رييس شوراي عمومي مارونيان لبنان و شخصيت ها و گروه هاي ديگر لبناني نيز در بيانيه هايي جداگانه اين انفجارهاي ناجوانمردانه در پايتخت سوريه را محکوم کردند.

گفتني است که در انفجارهاي روز پنجشنبه دمشق که در آن نزديک به 1000 کيلوگرم مواد منفجره استفاده شد، 55 تن کشته و 372 تن نيز زخمي شدند که اين انفجار شديدترين انفجار از زمان آغاز ناآرامي ها در سوريه طي يک سال و نيم گذشته محسوب مي شود./981

ارسال نظرات