۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۲۸۴۴۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

شخصیت علمی و عرفانی آیت الله بهجت بهترین الگو برای روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، شخصیت علمی و عرفانی آیت الله بهجت(ره) را بهترین الگو برای طلاب و روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: باید اندیشه های این عالم وارسته در جهان اسلام تبیین و ترویج شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری سالگرد ارتحال آیت الله بهجت (ره) در رشت، به نقش علما در طول تاریخ اشاره کرد وگفت: انسان با دیدن یک عالم به یاد خدا می افتد.

وی، حضرت آیت الله بهجت(ره) را شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ اسلام معرفی کرد و افزود: عالم برجسته ای همچون آیت الله بهجت(ره) یک انسان جامع و کامل به تمام معنا بودند که برای همه ادوار می تواند الگو قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شخصیت علمی و عرفانی آیت الله بهجت(ره) را بهترین الگو برای طلاب و روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: باید بیشتر اندیشه های این عالم وارسته در جهان اسلام تبیین و نرویج شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی به جایگاه علمی و عرفانی حضرت آیت الله بهجت(ره) اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه باید بیشتر از آثار و سیره عملی این عالم فقید در جهت پرروش طلاب مهذب و عالم بهره گیرند.

امام جمعه رشت با اشاره به این که گیلان در طول تاریخ مهد پرورش فرهیختگان و علمای بنام بود، گفت: بزرگان دینی و فرهنگی بسیاری در نقاط مختلف کشور به ویژه گیلان وجود دارد که متأسفانه این شخصیت‌های بزرگ علمی آن گونه که شأن آنها بود به مردم شناسانده نشده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، حضرت آیت الله بهجت(ره) را شخصیتی متعلق به دنیای اسلام دانست و بیان داشت: این مرجع تقلید جهان تنها مربوط به یک استان، کشور و منطقه ای نیست بلکه ایشان متعلق به جهان اسلام بود.

وی با تأکید براین که جامعه امروز ما به ویژه نسل جوان نیازمند شناخت بیشتری از شخصیت حضرت آیت الله بهجت(ره) است، افزود: باید اثرات علمی و مقامات عرفانی این فقید عالی‌قدر بیشتر در اختیار جامعه قرار گیرد.

وی، با اشاره به این که حضرت آیت الله بهجت(ره) عبد صالح خداوند بود، تصریح کرد: همه اعمال و رفتار این عالم برجسته برای رضای پروردگار خویش بود و حتی یک لحظه نیز از نام خداوند غافل نبود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، سیره علمی و اخلاقی حضرت آیت الله بهجت را بهترین الگو برای مؤمنان دانست و خاطرنشان کرد: آثار این عالم برجسته جهان اسلام می تواند چراغ هدایت همه انسان ها به ویژه نسل جوان جامعه برای عبور از مسیر های سخت زندگی باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات