۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۷۸۲
خطیب جمعه نجف:

الحاق بحرین به عربستان به معنای تسریع در نابودی آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف تاکید کرد که الحاق بحرین به عربستان که از سوی پادشاه عربستان مطرح شده است به تسریع در نابودی آل سعود منجر می شود.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت قبانچی، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از شیوه های آموزشی در مدارس عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: مراجع تقلید از شیوه های کنونی انتقاد کرده و می خواهند متونی که به اعتقادات و مقدسات مردم تجاوز نکند، جایگزین شوند.

وی افزود: متونی که هم اکنون در مدارس عراق تدریس می شود در زمان دیکتاتوری صدام بر جامعه تحمیل شده است، اما مراجع تقلید به شدت خواستار تغییر کلی این متون هستند.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: دانش آموزان در افغانستان و پاکستان و ترکیه بر اساس مذهبی که دارند مشغول به تحصیل هستند اما متاسفانه ثنا و تمجید از قاتلان فرزندان رسول خدا (ص) در کتب درسی ما وجود دارد. از مسؤولان وزارت آموزش و پرورش می خواهم به خواسته مراجع تقلید اهتمام ورزند و متون کنونی را با تغییر دهند.

خطیب جمعه نجف در بخش دیگری از این خطبه با الحاق بحرین به عربستان مخالفت کرد و اظهار داشت: پس از آنکه سرکوب اعتراضات و حضور نیروهای سپر جزیره برای قلع و قمع شیعیان به نتیجه نرسید، پادشاه عربستان وارد عمل شده و طرح الحاق بحرین به این کشور را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: طرح الحاق بحرین به عربستان با هدف کشتار و قلع و قمع شیعیان که اکثریت به شمار آمده و حقوق آنان سلب شده است، انجام می گیرد. امیدوار بودیم که شورای همکاری خلیج فارس به پایان بحران در بحرین کمک کند نه اینکه نیروهای سپر جزیره را به این کشور ارسال و درصدد الحاق بحرین به عربستان با عنوان اتحاد باشند.

سید صدرالدین قبانچی، این طرح را پایان دوران عربستان توصیف کرد و بیان داشت: عربستان سعودی باید بداند که طرح الحاق بحرین به این کشور به معنای تسریع در نابودی حکومت عربستان است. پذیرش خواسته های مردم تنها راه پایان بحران در بحرین است، ما در کنار ملت بحرین ایستاده و با الحاق این کشور به عربستان مخالف هستیم.

استاد حوزه علمیه نجف با اشاره به ادامه بحران در عراق، گفت: بحران سیاسی عراق به منطقه قرمز رسیده و موجبات نگرانی همگان را فراهم کرده است، بحران با عقلانیت و دوری از اتهام پراکنی حل خواهد شد و از همه سیاستمداران می خواهم مصالح ملی را بر مصالح حزبی مقدم بدارند./980/
ب902/ک

ارسال نظرات