۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۷۸۹
امام جمعه تبریز:

دولت باکو احساسات مسلمانان را با رضایت صهیونیست ها معامله نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بار دیگر به دولتمردان جمهوری آذربایجان هشدار داد دست از پیروی از سیاست های صهیونیست ها و دولتمردان آمریکا بردارد و بیش از این با احساسات مردم مسلمان بازی نکند، در غیر این صورت باید منتظر عواقب وخیم آن نیز باشد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه الحاق بحرین به عربستان توطئه ای هدایت شده از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: مردم انقلابی بحرین تن به این ذلت تاریخی نخواهند داد.

وی با تاکید بر این‌که مردم بحرین و مسلمانان جهان هرگز توطئه به اصطلاح اتحاد با عربستان را نخواهند پذیرفت، تصریح کرد: در مدت 15 ماهی که از خیزش مردم هوشیار و بیدار بحرین می گذرد، آل خلیفه انواع جنایت مانند کشتار مردم، دستگیری و انواع بی رحمی ها را اعمال کرده است.

طرح الحاق بحرین به عربستان از ریشه باطل است

امام جمعه تبریز ادامه داد: طرح اتحاد شش کشور حوزه خلیج فارس، گرچه به اسم وحدت است، اما واقعیت چیز دیگری است؛ حکومت بحرین به جای اینکه به خواست ملت توجه کند، با ذلت کامل هویت خود را به کشور دیگر تسلیم می کند و این طرح از ریشه باطل است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که اتحاد عربستان با بحرین یک جنایت است، گفت: آل‌خلیفه حق حکومت بر مردم بحرین را ندارد، ما نمازگزاران جمعه تبریز ضمن محکوم کردن طرح خائنانه الحاق بحرین به عربستان، اعلام می‌کنیم این اقدام نابخردانه بحران بحرین را به عربستان منتقل خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه روند اسلام‌ستیزی دولت باکو طی روزهای گذشته، اظهار داشت: امروز از همین تریبون به نمایندگی از ملت آزاده ایران به خصوص مردم غیور تبریز و ولایت‌مدار آذربایجان‌شرقی، این حرکت حاکمان جمهوری آذربایجان را محکوم می‌کنیم.

آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر لغو مسابقات یورو ویژن و رژه همجنس بازان در باکو، تصریح کرد: امید است دولت باکو هشدار ملت‌های مسلمان را جدی گرفته و از انجام رژه همجنس‌بازان جلوگیری کند در غیر این صورت به دولت جمهوری آذربایجان هشدار می‌دهیم که نارضایتی مردم شیعه و مسلمان این کشور افزایش یافته و خشم مردم ایران اسلامی نیز غیرقابل مهار خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در شرایطی که موج جهانی بیداری اسلامی در کشورها آغاز شده است، دولت آذربایجان بر خلاف این موج حرکت و اقدامات اسلام ستیزی انجام می دهد، دولت باکو نباید احساسات مسلمانان را با رضایت سردمداران رژیم صهیونیستی و آمریکا معامله کند.

وی با اشاره به این‌که 95 درصد مردم جمهوری آذربایجان مسلمان هستند، گفت: دولت روسیه در سال 2009 رژه همجنس‌بازان را لغو کرد، این در حالی است که روسیه کشوری مسلمان محسوب نمی شود، اکنون دولت آذربایجان که عضو سازمان کنفرانس اسلامی نیز است از انتشار بیانیه رسمی در خصوص لغو این رژه سر باز می‌زند.

امام جمعه تبریز رژه همجنس‌بازان 70 کشور جهان در باکو را قبیح و شرم‌آور دانست و افزود: ادامه روند فعلی که با سلب انواع آزادی ها، تخریب مساجد و دستگیری علمای دین، ممنوعیت حجاب همراه است،خشم و نفرت جهان اسلام را در پی خواهد داشت./935/پ201/ج
ارسال نظرات