۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۹۶۱۷
مذاکرات بغداد؛ پیروزی مقاومت(37)

یک مقام اسرائیلی: رفع مسائل هسته‎ای ایران برای تل آویو فاجعه بار است

خبرگزاری رسا ـ معاون سابق وزیر امور نظامی اسرائیل گفت: هر گونه امتیازدهی به تهران در خصوص برنامه هسته ای‌اش می‌تواند عواقب فاجعه باری برای تل آویو داشته باشد.
مذاکرات 1+5


به گزارش خبرگزاری رسا، افرایم سنه در گفت‎وگو با سرویس رادیویی داخلی و بین‌المللی اسرائیل (کل ییسرائیل) ضمن ابراز ناخرسندی از آخرین دور مذاکرات ایران و ۵+۱ تصریح کرد: دستیابی به هر گونه راه حلی برای حل و فصل اختلافات بر سر برنامه انرژی هسته‎ای تهران، تاثیرات زیان‌باری بر تل آویو خواهد گذاشت.

سنه افزود: اسرائیل به دقت مذاکرات بین ایران و گروه ۵+۱ (چین، روسیه، انگلیس، فرانسه، امریکا به علاوه آلمان) را دنبال می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل یک روز پیش از برگزاری جدیدترین دور مذاکرات ایران و ۵+۱ در بغداد، از قدرت‌های جهانی خواست از خود عزم و اراده نشان دهند نه ضعف و موضع سختگیرانه تری در قبال ایران اتخاذ کنند.

نتانیاهو افزود: آن‌ها به امتیاز دادن به ایران نیاز ندارند (بلکه) نیازمند طرح درخواست‌های شفاف و صریح از این کشور هستند.

سخنان نتانیاهو بلافاصله پس از آن مطرح شد که یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برگزاری مذاکرات جامع و فراگیر خود با سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد ایران در فضایی خوب و مناسب خبر داد.

وندی شرمن، نماینده امریکا در مذاکرات ایران و ۵+۱ در بغداد، درست پس از پایان این مذاکرات در ۲۴ می برای رایزنی با مقامات تل آویو به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرد.

در پی خودداری نتانیاهو و ایهود باراک، نخست وزیر و وزیر امور نظامی اسرائیل از دیدار با شرمن، وی گزارش خود را به یاکوو امیدرور، مشاور امنیت ملی رژیم اسرائیل و رافی باراک، مدیرکل وزارت خارجه این رژیم ارائه کرد./902/د302/ک

ارسال نظرات