۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۲۹۷۲۰
معاون هنری وزیر ارشاد:

عرصه هنر عهده‌دار بیان عزت و اقتدار ملی است

خبرگزاری رسا ـ معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هم اکنون بزرگ‌ترین سرمایه معنوی انقلاب اسلامی به بار نشسته است، اظهار داشت: تحولاتی که امروز در دنیا رخ می دهد مرهون ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی است که حرکت و خیزش بیداری اسلامی در جهان را رقم زده است.
تئاتر دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته در آیین اختتامیه پانزدهمین پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر،‌ اظهار داشت: تحولاتی که امروز در دنیا رخ می دهد مرهون ارزش های معنوی انقلاب اسلامی است که حرکت و خیزش بیداری اسلامی در جهان را رقم زده است.

وی در ادامه بیان داشت: امروز بزرگ‌ترین سرمایه‌های مادی و معنوی انقلاب اسلامی به بار نشسته است؛ چرا که همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان، نشست نماینده کشورمان با کشورهای قدرتمند جهانی که در دوران دفاع مقدس رو به روی ما ایستاده بودند، در بغداد و در دفاع از حقوق هسته ای کشور برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سرمایه های ملی با هیچ سرمایه فردی قابل مقایسه نیست، گفت: افتخاری که حماسه سازان دفاع مقدس برای ما به ارمغان آوردند امروز سرمایه عظیم معنوی است که با هیچ سرمایه فردی قابل قیاس نیست.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش با اشاره به این که هم اکنون عرصه هنر عهده دار بیان همین عزت و اقتدار ملی است، اظهار داشت: به راستی که ما می توانیم از این فرصت استفاده کنیم و از خرمشهر شهر خون و قیام و مقاومت با دنیا صحبت کنیم.

جوانان به بازگویی حماسه آفرینی‎های رزمندگان اسلام بپردازند

همچنین سید جعفر حجازی،‌ استاندار خوزستان، در بخش دیگری از آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر، با بیان این که خاطرات دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس سوژه مناسبی برای هنرمندان عرصه دفاع مقدس است، اظهار داشت: همه جوانان رزمنده و شهیدان دفاع مقدس در طول 8 سال جنگ تحمیلی خاطرات خود را به روی کاغذ آورده اند و این خاطرات هم اکنون سوژه های مناسبی را دراختیار هنرمندان نمایش قرار می دهد که باید کمال استفاده و بهره را از آن برد.

این مقام مسؤول در ادامه بیان داشت: جوانان ما در جبهه های دفاع مقدس با روحیه انقلابی و ولایت مداری از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند و امروز نیز با همان روحیه انقلابی و اسلام خواهی درعرصه هنر کشور با عنوان تئاتر مقاومت به بازگویی حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام می پردازند.

وی اظهار داشت: خاطرات و صحنه های دفاع مقدس فرصت بسیار خوبی است که می توانید کاری پرمحتوا و درخور شأن دلاور مردی رزمندگان اسلام در قالب تئاتر مقاومت ارائه کنید.

حجازی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی امروز باید در همه زمینه ها اعم از علم و صنعت، فن آوری، اقتصاد، آموزش و پرورش و هنر پیشرو باشد، گفت: خیزش بیداری اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام راحل و رهنمودهای خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب است و ما نیز باید به سهم خود در حفظ دستاوردهای نظام کوشا باشیم.

استاندار خوزستان در پایان سخنان خود‌ اظهار داشت: اعتقاد ما این است که اگر مکتب اسلام برای انسان سازی ایجاد شده، هنر نیز یکی از عرصه های ارزشمندی است که فرهنگ غنی اسلام را می تواند رشد دهد./9465/پ203/س

ارسال نظرات