۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۷۵۶

بررسی جنبش بیداری اسلامی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همایش بررسی ابعاد و نتایج جنبش بیداری اسلامی در آستانه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در تبریز برگزار شد.
بيداري اسلامي/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پرویز آژیده، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در آغاز به کار همایش یک روزه جنبش بیداری اسلامی و شبکه اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: بیداری اسلامی نشات گرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان این‌که مهمترین تفاوت جنبش اسلامی مردم منطقه و انقلاب اسلامی ملت ایران در رهبری خلاصه می شود، خاطر نشان کرد: فقدان رهبری الهی در راس حرکت های بیداری اسلامی در منطقه این نگرانی را ایجاد کرده که دست استکبار در این حرکت ها انحراف ایجاد کند.

آژیده با هشدار نسبت به این‌که دولت‌های استکباری و استعماری غرب به دنبال مصادره انقلاب های منطقه‌ای هستند، تصریح کرد: دول غربی با راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای علیه اسلام و اجرای توطئه‌های صهیونیستی درصدد انحراف در مسیر اسلامی مردم به پا‌خاسته منطقه هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که مهم‌ترین رمز پیروزی نهضت بیداری اسلامی توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای داهیانه امام راحل است، اظهار داشت: امروز با وجود برخی مشکلات، حکومت اسلامی ایران به عنوان الگویی در جهان به ویژه برای کشورهای اسلامی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که برقراری و تدام انقلاب اسلامی ایران به واسطه حضور رهبری الهی در رأس آن است، تأکید کرد: حکومت اسلامی ایران الگوی موفقی را در دنیا عرضه کرد که در آن حکومت مبتنی بر قرآن است، هر اندازه به قرآن بازگشت کنیم و دستورات قرآن را سرلوحه امور خود قرار دهیم موفق تر خواهیم شد.

آژیده خاطر نشان کرد: مردم مسلمان منطقه باید بدانند به همان اندازه که از ولایت و قرآن دور شوند، به سوی ذلت و خواری حرکت خواهند کرد، از این روست که دشمنان اسلام توطئه‌هایی در مخدوش کردن چهره ولایت و قرآن کریم داشته و دارد.

همچنین نسرین پیرسمساری، معاون امور بانوان و خانواده استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با تشریح نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی منطقه اظهار داشت: بسیاری از پیروزی های ما در عرصه های مختلف مدیون زنانی با همت، با غیرت و عفیف هست.

وی مهم‌ترین هدف جنگ نرم دشمنان را تضعیف روحیه مردم دانست و تصریح کرد: اتاق های فکر مقابله با جنگ نرم نباید به اتاق های مشاوره صرف تبدیل شود، ابزارهای ارتباطی و رسانه ها در این جنگ؛ مؤثرترین نقش را ایفا می کنند.

پیرسمساری خاطرنشان کرد: امروزه در کشورهای توسعه یافته از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در جهت اهداف نظام های حاکم استفاده می شود و ما نیز باید از ظرفیت این سازمان ها در راستای آموزه های اسلام و روشنگری های سیاسی استفاده کنیم./935/پ203/س
ارسال نظرات