۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۲۹۸۱۱
آیت الله مکارم شیرازی:

در پرتو انقلاب اسلامی سنت اعتکاف احیا شد/ دشمنان آتش سوزانی در کشورهای اسلامی بپا کرده اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از انقلاب اسلامی به عنوان احیاگر سنت اعتکاف یاد کرد و با اشاره به شرایط کنونی منطقه گفت: در کشورهای اسلامی دشمنان آتش های سوزانی بپا کرده اند و معتکفان در ایام ارزشمند اعتکاف برای خاموش کردن این آتش ها دعا کنند.
1/ آيت الله مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری جشنواره اعتکاف استان قم، با بیان اینکه نظام اسلامی بسیاری از سنت های فراموش شده اسلام را احیا و زنده کرد، گفت: یکی از این سنت ها، سنت اعتکاف است، اعتکاف در متن قرآن مجید آمده است و روایات بسیاری نیز بر اعتکاف دلالت دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه در پرتو انقلاب اسلامی سنت متروک اعتکاف احیا شد، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی چندان کسی دنبال اعتکاف نمی رفت و به آن اهمیت داده نمی شد، اما در حال حاضر اعتکاف به یک مساله فوق العاده دینی، اجتماعی و اخلاقی تبدیل شده و اینها همه به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برنامه های عبادی اسلام ظرفیتی فوق العاده دارد که اگر از آن به درستی استفاده شود حد توقف ندارد و قابل گسترش است، گفت: خوشبختانه اعتکاف سال به سال گسترده تر می شود و در حال حاضر فضای موجود پاسخگوی خیل متقاضیان نیست.

وی جاذبه اعتکاف را برای جوانان از سایر اقشار بیشتر دانست و گفت: جوانان مورد بمباران رسانه های فاسد و برنامه های آلوده غربی هستند، از این رو به اعتکاف بیشتر نیاز دارند و به یقین در روحیه آنها اثر می گذارد و این سه روز اعتکاف می تواند جوان را در تمام سال بیمه کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اعتکاف می تواند انقلابی در روحیه نسل جوان ایجاد کند، یادآورشد: اعتکاف همچون دارویی تقویتی است که با یک بار مصرف ممکن است انسان ها را از بسیاری بیماری ها نجات دهد و در خانواده ها و جامعه نیز اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه هرچه برای اعتکاف سرمایه گذاری شود بجا و شایسته است، برگزاری جشنواره اعتکاف را اقدامی ارزنده توصیف کرد و گفت: اعتکاف به این صورت که منظم و حساب شده و با تمام لوازم برگزار شود، مخصوص پیروان مکتب اهل بیت(ع) است و ما به این مساله افتخار می کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اعتکاف را فرصتی گرانبها برای برقراری ارتباط با معبود دانست و خاطرنشان کرد: اعتکاف عبادتی است که تبدیل به عادت نمی شود و هر سال تازگی دارد و جوانانی که لذت اعتکاف را چشیده اند بیش از پیش علاقه مند به اعتکاف و واقف به آثار و برکات آن هستند.

وی افزود: ما در دنیایی زندگی می کنیم که فساد و گناه از در و دیوار آن می بارد، در چنین شرایطی به وسایل خنثی کننده نیاز داریم، بحمدلله دین مبین اسلام تمام مراحل را پیش بینی کرده و اعتکاف و زیارت قبور اهل بیت(ع) که یک عده وهابی منحرف مخالف آن هستند در تعلیم و تربیت مؤثر و اصلاح کننده اخلاق هست، یکی از این نمونه ها است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از زحمات دست اندرکاران ستاد اعتکاف استان قم قدردانی کرد و با بیان اینکه این اقدامات ذخیره یوم المعاد شما به حساب می آید، گفت: کسی که مردم را به کار خیر دعوت کند مثل کسی است که عمل خیر را انجام داده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: در کشورهای اسلامی دشمنان آتش های سوزانی بپا کرده اند و معتکفان در ایام ارزشمند اعتکاف برای خاموش کردن این آتش ها دعا کنند./924/پ202/ج

ارسال نظرات