۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۰۱۵
عضو هیأت علمی مؤسسه امام:

نقش مقام معظم رهبری در تثبیت انقلاب اسلامی بی‌نظیر است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) با مهم و حساس خواندن دوران تثبیت ارزش‌های یک انقلاب، نقش مقام معظم رهبری را در تثبیت انقلاب اسلامی ایران بی‌نظیر توصیف کرد.
مقام معظم رهبري و امام خميني امام و رهبري


حجت‌الاسلام محمد دشتی عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی‌(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با مهم، حیاتی و حساس خواندن دوران تثبیت ارزش‌های یک انقلاب، نقش مقام معظم رهبری را در تثبیت انقلاب اسلامی ایران برجسته و بی‌نظیر توصیف کرد.

وی با اشاره به وقوع موج بیداری ملت‌های آزاده جهان، هر حرکت عمیق و وسیع سیاسی اجتماعی را به دو مرحله بروز و تثبیت تقسیم کرد و افزود: دوران امام خمینی‌(ره) پیدایش انقلاب اسلامی و احیای ارزش‌های الهی و دینی بود و در زمان مقام معظم رهبری، این ارزش‌ها تثبیت شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جامعه‌شناسان بر این اعتقادند که رهبران نخستین از یک ماهیت کاریزماتیک و نفوذ فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند که تحت تأثیر همان نفوذ، حرکت آغازین را به پیش برده و موانع را از پیش پای برمی‌دارند، مردم با مشکلات می‌سازند و به ادامه حرکت خود استمرار می‌بخشیدند.

وی با بیان این‌که مشکل‌ترین دوران یک حرکت وسیع و عمیق سیاسی اجتماعی مرحله تثبیت آن است، گفت: پس از رحلت جانسوز امام خمینی‌(ره) نگران این موضوع بودیم که شعارهای دشمنان به وقوع می‌پیوندد یا اینکه نظریه‌های جامعه‌شناسی به سبب فوت یک رهبر کاریزماتیک محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتی افزود: دنیای استکبار پس از این‌که شخصیت بی‌نظیر، پرقدرت و پرجاذبه‌ای چون امام خمینی‌(ره) از دنیا رفت، چشم طمع به انقلاب اسلامی دوخته و درصدد بود با ایجاد نزاع‌های داخلی، پایان آن را رقم بزند که خداوند متعال، تالی تلو امام‌(ره) را به ملت ایران هدیه داد.

وی تبیین کرد: مقام معظم رهبری با متانت، صلابت و روشن‌بینی خط امام‌ راحل را ادامه دادند و با تصمیم‌های بسیار حکیمانه و امام‌گونه خود در هر مقطع و پیچشی از مقاطع انقلاب اسلامی، راه را آن گونه که باید به ملت انقلابی ایران و حتی به فرهیختگان و اندیشمندان جامعه الهام و ترسیم کردند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی‌(ره) با بیان این‌که انقلاب اسلامی به برکت رهبری‌های حکیمانه و داهیانه مقام معظم رهبری تثبیت شد، اظهار داشت: پرچم انقلاب اسلامی که به وسیله امام خمینی‌(ره) برافراشته شد، هرگز نخوابید، بلکه پیوسته و با تلألو بیشتر با تدبیر مقام معظم رهبری به اهتزاز در آمد.

وی البته تثبیت انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب را به معنای نداشتن دشمن ندانست و گفت: انقلاب اسلامی مبتنی بر یک فرهنگ غنی، اصول و مبانی بنیادین عقلانی، الهی و فطری است که هیچ‌گاه قابل خدشه نیست و اگر ظالمان آن را در مقطعی از تاریخ ذبح هم بکنند، باز هم آثار آن ماندگار است.

حجت‌الاسلام دشتی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در سایه رهبری مقام معظم رهبری تثبیت شده و این بزرگ‌ترین خطری است که دشمنان را تهدید می‌کند، تصریح کرد: مستکبران هرچه دست و پا بزنند، نخواهند توانست درخت تنومند انقلاب اسلامی را محو کنند. /920/ت302/ج

ارسال نظرات