۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۰۳۷
اندیشمند فرانسوی:

سیاست ایران هراسی غرب مانع شناخت جوانان غربی از انقلاب اسلامی ایران شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد تاریخ دانشگاه فرانسه، از افول ارزش های اخلاقی در نظام سرمایه داری غرب ابراز نگرانی کرد و گفت: سیاست ایران هراسی غرب مانع شناخت دقیق انقلاب اسلامی ایران در بین جوانان و دانشجویان غربی شده است.
ايران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرانسیسکو پناتورس استاد تاریخ دانشگاه پاریس در ویژه برنامه شب رحلت امام خمینی(ره) که به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما پخش می شد، با اشاره به شخصیت امام راحل و تاثیر انقلاب اسلامی ایران در جهان خاطرنشان کرد: تاثیر حرکت امام در جهان به قدری گسترده است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

وی در ادامه سخنان خود به بیان وجوه تمایز امام خمینی(ره) با سایر رهبران سیاسی جهان پرداخت و گفت: نخستین وجه تمایز امام در مقایسه با سایر رهبران جهانی این بود که ایشان تنها یک رهبر سیاسی نبود بلکه رهبری دینی جامعه نیز به شمار می رفت.

این اندیشمند و تاریخ نگار فرانسوی اضافه کرد: وقتی به اکثر رهبران دنیا نگاه می کنیم می بینیم که بیشتر آنها سیاسی هستند، اما امام خمینی به دلیل جایگاه سیاسی و حمایت مردمی و موقعیت دینی که داشتند توانستند به خوبی در مقابل شاه قد علم کنند و انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند.

پناتورس در ادامه ابرازداشت: در دانشگاه های اروپا، فرانسه، آمریکا و دیگر کشورهای غربی به دلیل اغراض سیاسی ابرقدرت ها و با توجه به نقشه ایران هراسی، آنها اجازه ندادند که اندیشه های انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی مورد تحلیل و کنکاش قرار گیرد.

وی بیان داشت: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران جنگ هشت ساله را به سربلندی به پایان رساند، اما متاسفانه کشورهای غربی مانع شناخت درست غرب از ایران و انقلاب اسلامی شدند.

این استاد دانشگاه پاریس با تاکید بر اینکه از انقلاب اسلامی ایران نمی توان به راحتی چشم پوشی کرد، یادآورشد: سیاست ایران هراسی غرب مانع شناخت دقیق انقلاب اسلامی ایران در بین جوانان و دانشجویان غربی شده است.

وی امام خمینی(ره) را یکی از شخصیت های بزرگ قرن معاصر نامید و تاکید کرد: هرچند امام خمینی در میان ما و جامعه نیستند، اما ایشان بنای عظیمی از اخلاق به یادگار گذاشت که تبدیل به الگو شد، البته در کنار ایشان شخصیت های مذهبی دیگری نیز هستند که از خود اخلاق حسنه به جای گذاشتند.

پناتورس گفت: متاسفانه در حال حاضر در نظام سرمایه داری به ویژه در عرصه سیاست اخلاق از بین رفته و جایگاه خود را از دست داده است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات