۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۰۵۱
آیت الله شبستری:

بیداری اسلامی بدون شک الهام گرفته از آرمان امام و انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بیداری اسلامی را نشات گرفته از آرمان های امام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) در شرایطی که دین در جهان به عنوان افیون معرفی شده بود، با معرفی اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه چهره دیگری از دین را به نمایش گذاشت.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز آيت الله محسن مجتهدشبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در تبریز اظهار داشت: امام خمینی در تقوا، زهد، فقاهت، اصول و فلسفه بی نظیر بود و نظریات مختلف ایشان جامع و کامل است.

وی با اشاره به مواضع سیاسی امام خمینی(ره) تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در عین حالی که در اوج فقاهت، عرفان و تقوا بود، نسبت به حوادث و جریان‌های سیاسی بین‌المللی بی‌تفاوت نبود و تمامی مواضعی را که اتخاذ کرد برآمده از احکام دینی، قرآنی و سفارش‌های ائمه اطهار بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) با احیای ارزش‌ها و فرائض فراموش شده اسلامی ثابت کرد که مبانی دین رسول الله(ص) قابلیت برقراری نظام و حکومتی بر پایه انسانیت و کرامت بشری را دارد، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با زنده کردن اصل ولایت مطلقه فقیه میراث ماندگاری را از خود به یادگار گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) در شرایطی که دین در جهان به عنوان افیون معرفی شده بود، با معرفی اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه چهره دیگری از دین را به نمایش گذاشت و اسلام را به عنوان برترین و بهترین دین آسمانی به دنیا معرفی کرد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: امروز ایران اسلامی با هدایت رهبر فرزانه انقلاب به عنوان مستقل‌ترین کشور جهان و به عنوان الگو و نمونه در بین ملت ها شناخته شده است، بیداری اسلامی بدون شک الهام گرفته از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر این‌که وجه تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب مردم کشورهای منطقه‌ای در رهبری الهی آن بوده است، ادامه داد: آرمان ها و ارزش‌های الهی انقلاب اسلامی امروز مردم مسلمان کشورهای دربند استبداد و استعمار را بر آن داشته تا با پیروی از انقلاب اسلامی ایران آزادی و استقلال خود را رقم زنند.

آیت‌الله شبستری پیروزی انقلاب اسلامی را اثبات تئوری حکومت ولایی در جامعه بین‌الملل دانست و اظهار داشت: امام راحل و مقام معظم رهبری یک حقیقت متجلی در دو شخصیت هستند، انتخاب تاریخی حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبری انقلاب اسلامی پس از ارتحال امام خمینی(ره) از سوی مجلس خبرگان رهبری، توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرد./935/پ202/ج

ارسال نظرات