۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۱۱۸
آیت الله نظری:

ادامه راه امام خمینی تنها با تبعیت از مقام معظم رهبری معنا و مفهوم پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این‌که امام خمینی(ره) با آغاز نهضت عظیم اسلام همه دنیا را متحول کرد، گفت: امروز انوار اندیشه های امام راحل همچون خورشیدی تابان در همه دنیا می درخشد و نشان دهنده مسیر سعادت و تعالی حقیقی ملت ها در دنیای تاریک است.
آيت الله نظري خادم الشريعه آيت الله نظري
آیت‌الله عبدالله نظری خادم الشریعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد به نقش برجسته روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اقتدار روحانیت و فقهای شیعه در طول تاریخ اسلام بعد از غیبت حضرت ولی عصر(عج) در نهضت انقلاب و قیام امام راحل تجلی بیشتری پیدا کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: مردم همواره وفادار به روحانیت بودند و هستند و همین وفاداری موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

علما و روحانیت برای دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب از هیچ کوششی دریغ نمی کنند

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی به رهبری یک مرجع تقلید و عالم جلیل‌القدر آغاز و با همراهی روحانیت و آحاد مردم به پیروزی رسید، افزود: امروز نیز علما و روحانیت در صحنه هستند و برای دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

انوار اندیشه های امام خمینی همچون خورشیدی دنیای تاریک امروز را روشن کرده است

این استاد درس خارج حوزه با بیان این‌که امام خمینی(ره) با آغاز نهضت عظیم اسلام همه دنیا را متحول کرد، بیان داشت: امروز انوار اندیشه های امام راحل همچون خورشیدی تابان در همه دنیا می درخشد و نشان دهنده مسیر سعادت و تعالی حقیقی ملت ها در دنیای تاریک است.

آیت‌الله نظری خادم الشریعه، دنیای امروز را تشنه افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ملت های مسلمان و آزاده دنیا را بیدار و هوشیار کرد.

انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، توطئه دشمنان را خنثی کرد

وی با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی پس از ارتحال امام خمینی(ره) وضعیت کشور را بحرانی می دانستند، گفت: با انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه ای از سوی خبرگان ملت به عنوان رهبر انقلاب همه توطئه های دشمنان خنثی شد.

آیت‌الله نظری خادم الشریعه، حضرت آیت‌الله خامنه ای را فردی شایسته برای رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مقام معظم رهبری در بیش از دو دهه اخیر بهترین مدیریت را در نظام اسلام داشتند.

این استاد درس خارج فقه و اصول از حضرت آیت‌الله خامنه ای به عنوان شخصیتی فقیه، ادیب، اصولی، محقق، مدقق، روشنفکر و فرزانه برای جامعه اسلامی یاد و خاطرنشان کرد: خط و مشی مقام معظم رهبری در مدیریت نظام اسلامی همچون امام راحل است.

وی با اشاره به این‌که اکثر علمای شیعه و فقهای عالی مقام جهان روی شناختی که از بیت رهبر معظم انقلاب اسلامی و شخص عظیم المنزله ایشان دارند، مقام معظم رهبری را شخصیتی جامع و کامل برای رهبری جامعه اسلامی می دانند، گفت: ایشان در ساختار مناسب و معتدل جمهوری اسلامی ایران، جامعه اسلامی و عالم تشیع نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و می کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مورد حمایت بوده و هستند، تصریح کرد: امروز حمایت از ولایت فقیه یک امر واجب بر همگان است و ادامه راه امام خمینی(ره) با تبعیت از مقام معظم رهبری معنا پیدا می کند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی بهترین شخصیت برای مدیریت نظام اسلامی هستند

آیت‌الله نظری با بیان این‌که بعد از مقام عصمت عدالت شیرازه وجودی در نیابت عامه ولی فقیه است، ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی بهترین شخصیت برای مدیریت نظام اسلامی هستند.

وی با بیان این‌که شیعه بدون ولایت فقیه نمی‌تواند زندگی کند، افزود: جامعه شیعی در زمان غیبت امام زمان‌(عج) نیازمند فقیه و مجتهد است و چون امامت را قبول دارد و اصل می داند، باید ولایت فقیه داشته باشد و این عین مذهب است و نمی تواند غیر این باشد.

وحدت رمز پیروزی مردم است

این استاد برجسته حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این‌که مردم انقلاب را سرمایه خود و نعمت الهی می دانند، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی همواره در سی سال گذشته در دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی در همه عرصه های انقلاب حضور داشتند.

وی، حفظ و نگهداری از این انقلاب را از اوجب واجبات دانست و گفت: اساس اسلام بر مبنای وحدت و صداقت بوده و امروز رمز پیروزی مردم در وحدت است./950/ت301/ج
ارسال نظرات