۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۰۱۴۴
برای کمک به شورشیان؛

اردوگاه‌های انگلیسی در خاک سوریه راه اندازی می‎شود

خبرگزاری رسا ـ گزارش‌ها حاکی از آن است که انگلیس تصمیم دارد به بهانه حفظ جان غیرنظامیان، اردوگاه‌هایی را در داخل سوریه برای کمک به شورشیان مسلح مخالف دولت دمشق راه اندازی کند.
انفجارهاي تروريستي دمشق سوريه


به گزارش خبرگزاری رسا براساس گزارشی که در روزنامه "دیلی استار" منتشر شد، نیروهای ویژه انگلیسی اردوگاه‌هایی در مناطق مرزی سوریه با اردن، ترکیه و لبنان راه‌اندازی خواهند کرد و نیروهای ویژه نیروی هوایی و ماموران ام آی ۶ در صورت بروز جنگ داخلی در سوریه، با استفاده از این اردوگاه‌ها، به شورشیان کمک خواهند کرد.

این اردوگاه‌ها همچنین به رایانه و رادیوهای پیشرفته ماهواره‌ای مجهز خواهد بود تا دائما تصاویر و جزئیات رویدادهای سوریه را به خارج مخابره کنند.

دیلی استار به نقل از یکی از مقامات ارشد وایت هال گزارش داد: افرادی در واحد مخابرات علامت دهنده هستند؛ این افراد می‌توانند پیشروی کرده و در درگیری‌ها دخالت داشته باشند.

نیروهای نظامی انگلیس بخشی از نیروهای بین‌المللی از جمله نظامیان فرانسوی، ترکیه‌ای و احتمالا آمریکایی خواهند بود.

این مقام ارشد وایت هال گفت: لندن با اطلاع کامل از این که راه‌اندازی این اردوگاه‌ها تجاوز به خاک سوریه است، آمادگی اجرای این تصمیم را دارد.

انتظار می‌رود این اردوگاه‌ها در مناطق قابل دسترس و حتی بسیار نزدیک به مناطق درگیری راه‌اندازی شوند. از جمله این مناطق، منطقه کرک دس چوالیرز، قلعه قرون وسطی در ۲۵ مایلی غرب حمص و نزدیک مرزهای لبنان، منطقه السویداء نزدیک مرزهای اردن و منطقه جسر الشغور نزدیک مرزهای ترکیه است.

مقامات انگلیسی مدعی هستند که نیروهای سوریه جرات نخواهند کرد به این مناطق مرزی نزدیک شوند.

آژانس خبری اطلاعاتی اسرائیل، دبکا فایل، پیش‌تر گزارش داده بود که نیروهای انگلیسی در سوریه گروه‌های مسلح را در شهر بحران زده حمص هدایت می‌کردند و ام آی ۶ چهار مرکز عملیاتی در این شهر راه‌اندازی کرده است.

این درحالی است که بشار اسد با طرح شش مرحله‌ای کوفی عنان، نمایده سازمان ملل برای حل بحران سوریه موافقت کرده و هم‌اکنون ناظران سازمان ملل برای نظارت بر مرحله نخست این طرح یعنی آتش‌بس در این کشور به سر می‌برند.

سوریه از اواسط ماه مارس سال گذشته میلادی (۲۰۱۱) صحنه ناآرامی‌های داخلی بوده است؛ در درگیری‌های ۱۵ ماه گذشته این کشور شمار زیادی از جمله صدها نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

در حالی که غرب و مخالفان، دولت دمشق را عامل کشتارها می‌دانند، دولت سوریه قانون شکنان، خراب‌کاران و گروه‌های تروریستی مسلح را مسؤول ناآرامی‌ها دانسته و تاکید می‌کند که این ناآرامی‌ها از خارج سازمان‌دهی و هدایت می‌شوند./902/ب902/ک

ارسال نظرات