۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۰۵۳۲

حضور مبلغان در جوار امامزادگان آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اجرای طرح نشاط معنوی، روحانیان در محل امامزادگان و اماکن مذهبی استان آذربایجان‌شرقی حضور خواهند یافت.
اعزام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، امروز در جمع کارکنان این مرکز اظهار داشت: طرح نشاط معنوی همچون سال‌های گذشته با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در محل امامزادگان و اماکن مذهبی استان برگزار می شود.

وی افزود: طرح ویژه نشاط معنوی با محوریت امامزادگان، بقاع و مساجد استان در راستای تقویت بنیه های اعتقادی و مذهبی اقشار مختلف جامعه، به‌ویژه نوجوان و جوان با استفاده از فضای روحانی، معنوی بقاع متبرکه و همچنین استفاده بهینه از اوقات فراغت، برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که همزمان با اجرای طرح نشاط معنوی، روحانیان و مبلغان حوزوی در محل امامزادگان و اماکن مذهبی استان آذربایجان‌شرقی حضور خواهند یافت، گفت: جهت اجرای این طرح 80 روحانی در قالب مبلغان حوزوی از اوایل تیرماه به بقاع متبرکه شاخص استان اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام حسینی اجرای این طرح تابستانی را 2 ماه در 30 امامزاده استان اعلام کرد و گفت: برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و تفریحی شامل آموزش قرآن در زمینه های مختلف، پاسخگویی به شبهات دینی، احکام‌ آموزس، مشاوره دینی، طرح مسائل عقیدتی و مسابقات ورزشی از برنامه‌های طرح نشاط معنوی در استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که توسعه فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه استان در یک برنامه 5 ساله تحقق خواهد یافت، اظهار داشت: قرار بر این است تا تمام امامزاده های مدفون در استان طی مدت چهار سال آینده صاحب یک تربت خانه کنیم.

وی با بیان این که در سطح استان 314 امامزاده دارای شناسنامه معتبر و ثبت شده تاریخی موجود است، افزود: برای توسعه هر امامزاده 44 شرط تعریف شده که بر اساس ظرفیت موجود مکانی، زمین و مشارکت‌های مردمی در قالب طرح مودت شاهد عمران و آبادانی توسعه امامزادگان استان به خصوص امامزاده های شاخص اقدام خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسینی با تشریح چگونگی توسعه فرهنگی فضای امامزادگان شاخص استان گفت: امامزاده ها و طرح ایجاد مکان‌های فرهنگی شامل کتابخانه و حسینیه می‌تواند بهترین پناهگاه برای حل مشکلات مردم به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص معنوی باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات