۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۰۷۰۳
آیت‌الله موسوی جزایری:

جهادگران کشاورزی پیشتاز عرصه جنگ اقتصادی باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که اکنون جنگ، جنگ اقصادی است، اظهار داشت: خواست خدا بر این بوده که جهاد در جنگ اقتصادی بر عهده سربازان جهاد کشاورزی باشد.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ظهر امروز در دیدار مدیران و معاونان جهاد کشاورزی خوزستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: فعالیت‌ های جهاد کشاورزی در بخش های گوناگون تاثیر بسزایی در تولید ملی دارد و تأمین مواد غذایی به عنوان بالاترین نیاز جامعه بر عهده تلاشگران عرصه کشاورزی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که هنوز تا دستیابی به آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی فاصله داریم و به مقصد نرسیده ایم، اظهار داشت: افزون بر این‌که در خوزستان زمین های استفاده نشده بسیاری وجود دارد، در بخش شیلات و منابع دامی نیز می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.

امام جمعه اهواز به نقش مهم جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس با انجام مهندسی جنگ در حقیقت به تنهایی نیمی از جنگ را برعهده داشت و فعالیت های ابتکاری بسیاری انجام داد که در دنیا بی نظیر بود.

نماینده مردم خوستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و خواست خدا بر این بوده که آن هم بر عهده شما سربازان جهاد کشاورزی باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به «سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» گفت: در حقیقت مقام معظم رهبری در سال جاری عنایت خاصی به مسأله تولید داشته است که باید همت و تلاشی مضاعف در این راستا داشته باشیم.

کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بخش دیگری از این مراسم با تشکر از حمایت ویژه آیت الله موسوی جزایری از بخش کشاورزی استان، به ارائه گزارشی از عملکر جهاد کشاورزی خوزستان پرداخت و گفت: در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و شیلات در سال گذشته موفقیت های بسیار خوبی نصیب استان خوزستان شد که همگی حاصل تلاش و کوشش کارکنان جهاد کشاورزی استان خوزستان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تأکید کرد: در زمینه محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات با بیش از 2/13 تن تولید، در زمینه تولید گندم یک میلیون و 600 هزار تن در استان خوزستان تولید شد که توانستیم مقام اول را در کشور کسب کنیم.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در زمینه ذرت 718 هزار تن در خوزستان تولید شد که با همت کشاورزان و تولید کنندگان توانستیم 38 درصد ذرت کشور را در سال گذشته تأمین کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که در سال گذشته در زمینه تولید محصولات تابستانی افزایش 500 هزار تنی داشتیم، اظهار داشت: خوشبختانه به همت کشاورزان و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در سال گذشته در زمینه تولید خرما، گل و گیاه زینتی، برنج، سبزیجات، دام و طیور و عملیات آبی و خاکی توانستیم به موفقیت و عملکرد چشمگیری در سطح کشور برسیم.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری و طرح ایشان به کشاورزی خوزستان بیان داشت: با توجه به عنایات ویژه رهبر معظم انقلاب به کشاورزی خوزستان، 37 درصد از طرح های تصویب شده کشاورزی کشور در خوزستان لازم الاجرا است.

چنگلوایی از اعطای تسهیلات 473 میلیارد تومانی به کشاورزان خوزستانی برای توسعه بخش کشاورزی در استان خبر داد و بیان داشت: در فاز نخست بیش از 15 درصد از متقاضیان را ساماندهی کرده ایم و ان شاءلله در فاز دوم این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان با بیان این‌که این تسهیلات با 7 درصد بهره، کمترین میزان بهره را دارد، گفت: بازپرداخت این تسهیلات 7 تا 15 سال است و امیدواریم با این تسهیلات و تدابیر اتخاذ شده طرح های کشاورزی هرچه سریع تر در استان به ثمر برسند./9461/پ203/ج
ارسال نظرات