۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۳۱۲۳۵
رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز:

حضور کم‌رنگ مبلغان در فضای مجازی زمینه‌ای برای جولان دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز گفت: حضور کم‌رنگ و یا مقطعی مبلغان حوزوی در فضای سایبر، زمینه‌ای برای جولان و شبهه‌افکنی دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام حسين قدوسي
حجت الاسلام حسین قدوسی، رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی ترتیب یافت، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عرصه برای فعالیت تبلیغی روحانیان بیش از گذشته فراهم شد، هر چند قبل از انقلاب نیز روحانیت بر انجام رسالت خطیر خود اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی با بیان این‌که نباید نگاهی افراطی و یا تفریطی به شیوه‌های تبلیغ دینی داشت، خاطرنشان کرد: درست است که تبلیغ چهره به چهره و یا عبارتی تبلیغ منبری، بهترین شیوه تبلیغ مبانی دینی است، اما نباید از حضور مؤثر مبلغان در فضای سایبری در جهت پاسخگویی به شبهات جوانان غافل بود.

حجت الاسلام قدوسی با اشاره به این‌که حضور کم‌رنگ و یا مقطعی مبلغان حوزوی در فضای سایبری، زمینه‌ای برای جولان و شبهه‌افکنی دشمنان اسلام به ویژه تشیع است، تصریح کرد: امروز ضرورت تبلیغ روحانیت در فضای مجازی به همان میزان بااهمیت است که حضور مبلغان دینی در مساجد مورد تاکید قرار دارد.

رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز با بیان این‌که اگر هر طلبه و روحانی یک وبلاگ دینی و محتوایی در فضای مجازی داشته باشد، منابع دینی گسترده‌ای در اختیار جوانان علاقه‌مند به حضور در فضای سایبری فراهم خواهد شد، گفت: متأسفانه پایگاه‌های اینترنتی ک ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای دینی بسیار اندک است و مخاطبان این بخش ناخودآگاه به دیگر سایت‌های نامناسب هدایت می شوند.

این مبلغ برجسته حوزه علمیه تبریز ادامه داد: امروزه وب‌گردی نوعی تفریح برای جوانان و نوجوانان محسوب می شود و اغلب سایت‌های تبلیغاتی از این فرصت برای فروش محصولات مجاز و یا غیرمجاز خود استفاده می کنند در حالی‌که در چنین موقعیتی روحانیان و حوزه های علمیه کمترین حضور و نقش‌آفرینی را دارند.

حجت الاسلام قدوسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که مبلغان دینی بایستی با الگوگیری از روش های تبلیغی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار نسبت به جذب چوانان به محافل مذهبی بکوشند، گفت: زمان‌شناسی و آشنایی با اصول روان شناسی و تربیتی لازمه تبلیغ موفق و جذب جوانان به برنامه‌های مسجدی است.

وی با تأکید بر این که مخاطب‌شناسی با صمیمیت خارج از شأن روحانیت تفاوت‌های اساسی دارد، خاطرنشان کرد: مخاطب‌شناسی این نیست که با مخاطب سخنان و یا رفتارهایی خارج از شئون روحانیت داشته باشیم، بلکه بایستی در تبلیغ خود را در جایگاه مخاطب قرار داده و نسبت به انتخاب بهترین روش تبلیغ اقدام کنیم.

حجت الاسلام قدوسی در پایان خواستار توجه ویژه مبلغان دینی به مؤلفه‌های روز در امر تبلیغ شد و افزود: اخلاص و اخلاق شروط مهم جذب جوانان به سمت روحانیت، مساجد و هیئات مذهبی است، متولیان امور دینی تنها با اخلاص و عمل به گفته های خود می توانند آیینه تمام نمای اخلاق باشند./935/ت302/س
ارسال نظرات