۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۳۱۶۵۷

راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران در 3 شهر آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی از راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در شهرهای سراب، هریس و بستان‌آباد در آینده نزدیک خبر داد.
مدرسه علميه خواهران
حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: درخواست راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در شهرهای سراب، هریس و بستان‌آباد در شورای گسترش مدارس علمیه کشور مطرح شده که در صورت موافقت، فعالیت خود را از مهر ماه سال‌جاری آغاز خواهند کرد.

وی با تاکید بر این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران در سراسر شهرهای استان در اولویت‌ کاری مرکز مدیریت استان قرار دارد، خاطر نشان کرد: شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی که تحت اشراف آیت الله مجتهدشبستری فعالیت می کند، بر توسعه کمی و البته کیفی مدارس علمیه خواهران و برادران استان تأکید دارد.

حجت الاسلام مسعودنیا در ادامه با اشاره به این‌که نتایج آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران اعلام شده و برگزیدگان در مرحله مصاحبه شفاهی هستند، تصریح کرد: امسال 984 داوطلب علاقه‌مند به تحصیل در مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی با یکدیگر به رقابت پرداختند گخ از این تعداد 477 نفر علاقه‌مند به تحصیل در حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز هستند.

وی با بیان این‌که 12 مدرسه علمیه خواهران در استان نسبت به پذیرش طلبه اقدام خواهند کرد، گفت: هر مدرسه علمیه حداقل 25 و حداکثر 35 طلبه پذیرش خواهد داشت که با این حساب از 984 داوطلب حدود 420 نفر از مهر ماه سالجاری شروع به تحصیل خواهند کرد.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی با بیان این که بیش از پنجاه نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک بالاتر از دیپلم و حافظ قرآن کریم معاف از آزمون بودند، ادامه داد: این تعداد تنها در مصاحبه حضوری شرکت کرده و در صورت دارا بودن شرایط پذیرش می شوند.

حجت الاسلام مسعودنیا در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه خواهران سطح سه در حوزه علمیه الزهرا(س) تبریز گفت: این آزمون با حضور 140 داوطلب برگزار شد که در نهایت 45 نفر در سه رشته تفسیر، فقه و اصول و همچنین کلام پذیرش خواهند شد.

وی با بیان این‌که هم اکنون بیش از 100 طلبه به صورت حضوری و 70 طلبه خواهر به صورت غیرحضوی در سطح سه خواهران استان تحصیل می کنند، اظهار داشت: زمینی به مساحت هزار مترمربع پشت مدرسه آشتاب در اختیار حوزه علمیه خواهران سطح سه تبریز قرار گرفته که پروژه احداث ساختمان جدید این مرکز آغاز و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید./935/ت302/س


ارسال نظرات