۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۳۱۷۴۰
در گفت و گو با رسا تاکید شد؛

رسالت خانواده آشناکردن جوانان با مفاهیم انتظار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب با اشاره به جایگاه و نقش موثر خانواده در زمینه سازی ظهور منجی موعود(عج)، رسالت خانواده امروز را آشناکردن جوانان با مفاهیم انتظار سازنده عنوان کرد.
رسالت خانواده آشناکردن جوانان با مفاهیم انتظار است

 

زیبا پرهیزکار، مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که انتظار سازنده و مثبت باید از درون خانواده به عنوان کوچکترین و مهم ترین نهاد اجتماعی شکل بگیرد، گفت: خانواده در واقع نخستین زمینه ساز ظهور است و والدین باید از همان دوران کودکی فرد را با سیره، منش و محبت مهدوی آشنا کرده و القا کننده صحیح مفاهیم انتظار سازنده و مثبت برای فرد باشند.

وی بر بیان صحیح و شفاف چرایی فلسفه انتظار و حقیقیت موضوع مهدویت و ظهور حضرت ولی عصر(عج) به عنوان یگانه منجی عالم بشریت در خانواده از سوی والدین به خصوص مادران تاکید کرد و افزود: وظیفه زنان جامعه منتظر مهدوی این است که با آگاهی و درایت بستر ساز شکل گیری سیره و تفکر امام زمان(عج) در بین فرزندان نوجوان و جوان خود باشند.

وی ایام اعیاد شعبانیه و همچنین مناسبت های مذهبی همچون شب های قدر و ایام محرم را که نسل جوان بیشتر از هر زمان دیگر آمادگی پذیرش مفاهیم و آموزه های دینی را دارند، بهترین فرصت برای بازخوانی مفاهیم مهدوی به نسل جوان دانست و اشاره کرد: حب و علاقه حضرت ولی عصر(عج) در تار و پود جوان امروز باید تثبیت شود.

پرهیزکار همچنین با بیان این که حفظ شادابی و نشاط یکی از مهم ترین عوامل در بازگویی اندیشه های مهدوی میان نسل جوان است، گفت: خانواده از زمان های باهم بودن خود با فرزندانشان، اوقاتی که به مناسبت های مختلف در امکان تفریحی و سیاحتی و زیارتی در کنار فرزندان هستند، باید بیشترین استفاده را ببرند و الگوهای عملی تحقق جامعه مهدوی همچون رعایت باید و نباید های دینی را برای فرزندان بازگو کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب با بیان این که اتکا صرف به نیروی روحانیت در آماده سازی زمینه های ظهور در جامعه و به ویژه میان نسل جوان، از آسیب های جامعه منتظر است، تصریح کرد: کار فرهنگی و اطلاع رسانی دینی رسالت اقشار مختلف و مسؤولان فرهنگی جامعه است و همه به اقتضای موقعیت خود باید در این مهم مشارکت جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: به عنوان نمونه حتی بازاریان و اصناف می توانند با نصب کردن نوشته هایی محتوای احادیث و فرمایشات ائمه اطهار(ع) در رابطه با موضوع مهدویت بر سردرب محل های کسب خود، یکی از بازوان اشاعه و گسترش فرهنگ مهدوی در جامعه باشند.

پرهیزکار از مغفول ماندن احادیث و فرمایشات امام زمان(عج) در جامعه کنونی انتقاد کرد و گفت: جامعه منتظر بدون بهره گیری از راهبردی های کلیدی از امام عصر خویش نمی تواند زمینه ساز سازنده ای برای ظهور منجی موعود باشد.

این مسؤول در پاسخ به این سوال که آیا می توان دلیل برخی از ناهنجاری های اخلاقی در خانواده های غیر متدین را نبود آرامش و عزت نفس در پرتو آموزه های مهدوی عنوان کرد گفت: در مباحث روانشناسی و جامعه شناسی میان بروز ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی و نبود گرایش های مذهبی و عدم التزم به باورهای دینی یک رابطه معنی دار وجود دارد.

وی با بیان این که بسیاری از مشکلات عصر مدرن ناشی از جهالت و غفلت است، ادامه داد: پیامد اصلی خلأ و بحران معنویت و اخلاق امروزه جوامع بشری را در قلب اروپا و غرب به بحران های هویتی کشیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران میاندوآب با بیان این که ترسیم سیمای جامعه و خانواده منتظر بدون التزام عملی به اصول و مهارت‌های مهدوی زیستی ممکن نمی شود، گفت: عدالت، تعهد، تدین و معرفت یابی به امام عصر(عج) از جمله این اصول است که در پرتو رهنمودهای رهبری و فضلای جهان اسلام به دست می آید./936/ت302/ب

ارسال نظرات