۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۳۱۷۷۰
تا پایان مهر امسال؛

فاز نخست بزرگ‌ترین حوزه علمیه خاورمیانه در گیلان افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان از بهره برداری از فاز نخست حوزه امیرالمؤمنین(ع) رشت تا پایان مهر امسال خبر داد.
حوزه علميه
به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، مهدی مجرد، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جمع خبرنگاران از بهره برداری از فاز نخست حوزه امیرالمؤمنین(ع) رشت مشتمل بر دو بلوک تا پایان مهر امسال خبر داد. 

 وی حوزه علیمه امیرالمومنین(ع) رشت را بزرگ‌ترین حوزه علمیه خاورمیانه معرفی کرد و افزود: این حوزه با زیربنایی بالغ بر 52 هزار متر مربع در حال ساخت است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: این حوزه علمیه افزون بر فضاهای آموزشی از امکانات فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و رفاهی، کتابخانه و سالن پذیرایی برخوردار است.

مجرد با بیان این که در این حوزه پنجاه واحد مسکونی برای استادان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این مدرسه دارای 120 حجره چهار واحدی با ظرفیت پذیرش دو هزار طلبه است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود 86 کلاس آموزشی در این مکان تصریح کرد: پنج هکتار از این مجتمع برای ساخت اردوگاه بزرگ طلاب کل کشور تخصیص یافت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که عملیات اجرایی پروژه عظیم حوزه علمیه رشت از سال 88 آغاز شده است، ادامه داد: حوزه علمیه امیر المؤمنین رشت، ظرفیت پذیرش طلاب غیر ایرانی را دارد.

به گزارش خبرنگار رسا در رشت، کلنگ آغاز عملیات اجرایی حوزه علمیه جامع امیر المؤمنین رشت سال 88 از سوی آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان به زمین زده شد و این مجموعه بزرگ دینی استان های شمالی کشور زیر نظر نماینده ولی فقیه در گیلان در حال ساخت است./950/پ202/س
ارسال نظرات