۱۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۱۸۶۹
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه:

اجرای قوانین با ضمانت اجرایی قوی مانع مفاسد اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: اگر قوانین با ضمانت اجرایی قوی اعمال شود، جلوی بسیاری از اختلاس‌ها و مفاسد گرفته خواهد شد.
قوه قضائيه

 

حجت الاسلام محمد خلیل پور، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: حرص و طمع از صفات بارز انسان است؛ اما اگر قوانین با ضمانت اجرایی قوی اعمال شود جلوی بسیاری از اختلاس‎ها و مفاسد گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارزشیابی عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفت: تدوین قوانین مدون و اجرای صحیح احکام الهی اصلی ترین وظیفه سه قوا است؛ اما با وجود اختلاس‎های اخیر باید گفت دستگاه‎های اجرایی و نظارتی کوتاهی کرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: البته باید نیمه پر لیوان را هم دید کارهایی خوبی هم از سوی سه قوا انجام گرفته است؛ اما ضعف‎ها بیشتر به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام خلیل‌پور علت مفاسد اقتصادی اخیر را نتیجه بی‌توجهی مسؤولان دانست و گفت: اصلاح جامعه در گرو تلاش و دغدغه مندی مسؤولان است؛ بنابراین اگر مجریان قوانین الهی، کار خود را به خوبی انجام ندهند از مردم نمی توان انتظار داشت.

مدیر سابق حوزه علمیه ارومیه تصریح کرد: قوانین بازدارنده باید به شکل مناسب و ارزشمندی در جامعه اجرا شود.

وی با اشاره به عملکرد آیت الله لاریجانی در سمت رییس قوه قضائیه گفت: بازدیدهای سرزده از دستگاه ها، کارهای مثبتی است که توسط ایشان انجام می گیرد؛ اما تلاش ها برای اجرای عدالت باید بیش از این باشد./936/پ202/س

 

ارسال نظرات