۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۳۲۱۹۱
آیت الله شبستری:

مقابله با نیازهای فطری بشر، غرب را به ورطه سقوط کشانده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز ترویج فرهنگ نماز را لازمه اصلاح فرهنگ، اخلاق و سلامت روحی و روانی جامعه دانست.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در اختتامیه سومین جشنواره بین المللی عکس نماز و نیایش در تبریز با تشریح اهمیت نماز از دیدگاه مبانی دینی، آیات قرآنی و روایات وارده اظهار داشت: هیچ مقوله ای نمی تواند جایگزین یاد پروردگار در دل انسان باشد.

وی ترویج فرهنگ نماز را لازمه اصلاح فرهنگ، اخلاق و سلامت روحی و روانی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نماز علاوه بر بندگی خداوند، آثار مهمی در روح و روان آدمی و همچنین تعالی جامعه دارد، نماز موجب شکوفایی فضایل اخلاقی در نهاد آدمی شده و رذایل را از دور می کند.

نماینده خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این‌که نماز آثار فردی و اجتماعی در جامعه انسانی دارد، گفت: اگر امروز شاهد بروز ناهنجاری‌های اخلاقی، اجتماعی و آمار و ارقام بالای خودکشی در جهان هستیم، نشان می دهد که هنوز بشریت بر اهمیت فرائض دینی به ویژه نماز پی نبرده است.

امام جمعه تبریز عدم توجه به نیاز های فطری انسان، دعا و نیایش در محضر پروردگار متعال را عامل بروز بداخلاقی‌های اجتماعی دانست و افزود: مقابله با نیازهای فطری بشر که گرایش و پرستش خداوند یکتاست، غرب را به ورطه سقوط کشانده است.

آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر این‌که دوران لیبرال دموکراسی و سکولار غرب به پایان رسیده است، گفت: آمارها نشان می دهد که گرایش روزافزون مردم جهان به اسلام، تهدیدی جدی برای مکاتب مادی و پوچ غرب مطرح است، در عصر کنونی که مادی گرایی و پوچی گرایی انسان‌ها را به شقاوت می کشاند، پناه بردن به عبادت و نیایش مخلوق جهان، انسان را به سعادت رهنمون خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آثار اجتماعی نماز و نیایش اظهار داشت: یاد حق و غیر او را از یاد بردن، انسان را از زشتی ها و منکرات بازداشته و به تبع آن با حضور افراد صالح عطر معنویت در جامعه پراکنده می گردد، از دیگر آثار نماز جلب عنایت خداوند است که انسان را به فلاح و رستگاری می رساند.

گفتنی است، از میان چهار هزار و 83 عکس ارسال شده از 18 کشور جهان و 31 استان به دبیرخانه جشنواره یاد شده، 65 تک‌عکس و 6 مجموعه عکس از کشورهای ایران، آذربایجان، بلغارستان، بنگلادش، ‌آمریکا و هند به بخش مسابقه راه یافتند که از این میان نیز 5 اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

امیر عنایتی از تربت حیدریه به عنوان نفر اول، هادی لزیری از تبریز به عنوان نفر دوم، مهدی طاهری از تهران به عنوان نفر سوم، منصوره معتمدی از تهران به عنوان نفر چهارم و عبیر عبدالله از بنگلادش به عنوان نفر پنجم شناخته و معرفی شدند.

براساس این گزارش داوری نهایی جشنواره یاد شده را سید عباس میرهاشمی، جاسم غضبانپور، اکتای چولاک، محمد مهدی رحیمیان و خانعلی صیامی بر عهده داشتند./935/پ203/ب

 

ارسال نظرات