۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۳۲۲۳۱
شیخ عیسی قاسم:

همه ملت ها در انتظار فرج هستند/ انتشار فرهنگ مهدویت در میان مستضعفان جهان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با تاکید بر اینکه همه ملت های جهان در انتظار ظهور منجی هستند بر لزوم گسترش و تبلیغ فرهنگ مهدویت در جهان خصوصا در میان مستضعفان تاکید کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت شورای اسلامی، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در مراسم فرهنگی انتظار که به مناسبت میلاد باسعادت امام زمان (عج) از سوی جمعیت التوعیه برگزار شد با اشاره به انتظار فرج ظهور از سوی جهانیان گفت: همه جهان در انتظار فرج قرار دارد و همه ملت ها منتظر آمدن رهبری هستند که آنان را نجات خواهد داد. جهانیان منتظر بزرگ ترین رهبری هستند که رسالتی آسمانی دارد و بر اساس آن به دین خدمت می کند و تاریخ را تصحیح می سازد.
 
وی افزود: همه انقلاب ها به سوی انقلاب مهدویت روانه می شوند و منتظر حکومتی آسمانی بر روی زمین هستند که بتواند بزرگ ترین پیروزی را رقم بزند. انتظار سبب گام برداشتن به سوی پیروزی می شود و در این راه باید از هیچ فداکاری دریغ نکرد.
 
آیت الله شیخ عیسی قاسم بر لزوم فهم درست آموزه های اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: اگر رهبر در نزد مردم غریبه باشد و رهبر نیز هیچ آشنایی با مردم نداشته باشد نمی توان به فکر موفقیت و پیروزی بود، بنابراین باید با اخلاقیات اسلامی آشنا شد و روج و جان را بر اساس فقه و اخلاقیات اسلامی پرورش داد تا شایسته فداکاری در رکاب امام زمان (ع) بود.
 
رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: ما از حکومت امام منتظر (ع) نمی خواهیم که با مردانی که هیچ شناختی از اسلام ندارد به پیروزی دست پیدا کنیم، بلکه باید دین و رسالت الهی به ساخت جهانی در پرتو راه خدا اندیشید و این امر از سوی مردان دنیا و شهوت پرست حاصل نخواهد شد. مومنان باید به مراتب و در زمینه های مختلف از کفار قوی تر باشند تا توانایی پیشرفت و علو درجات را پیدا کنند.
 
وی با اشاره به نیاز انقلاب مهدویت به توانایی و کارآمدی افراد، ادامه داد: نسل حاضر باید به گونه ای بزرگ و عظیم شوند و به افق های بلند دست یابند که بر نسل های آینده تاثیر گذاشته و آنان را به مرتبه شاگردی امام زمان (ع) برسانند.
 
شیخ عیسی قاسم بر لزوم انتشار اندیشه مهدویت در جهان خصوصا میان مستضعفان تاکید کرد و بیان داشت: اندیشه امام رهبر و منجی باید به روشنی به جهانیان بویژه مستضعفان جهان برسد، زیرا جمعی از یاران امام زمان (عج) نیز در میان آنان حضور دارند و در عصر ظهور به یاری امام خواهند شتافت.
 
خطیب جمعه شهر دراز بحرین از فساد به عنوان عامل اصلی عدم ظهور یاد کرد و گفت: فساد عامل اصلی به تاخیر افتادن ظهور است و اگر اوضاع تصحیح شود امام قائم (ع) ظهور خواهد کرد. مسوولیت انتظار بدین معناست که خود را در زمینه های مختلف قوی نگه داریم، زیرا در روز ظهور به تجربه های علمی و روابط اجتماعی نیاز است و باید به گونه ای خود را پرورش دهیم که لیاقت حضور در رکاب مولا را داشته باشیم./980/ب911/ک
 
 
ارسال نظرات