۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۲۶۵۵
آیت‌الله نوری همدانی:

تئوری انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام و قابل ارائه به همه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی تئوری انقلاب اسلامی ایران را مبتنی بر آموزه‌های دینی و قابل ارائه برای همه ملت های مسلمان دنیا ارزیابی کرد.
ديدار شماري از علما و روحانيان بحرين با آيت الله نوري همداني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید و معلمان قرآن کشور آذربایجان، از بی توجهی حکام جمهوری آذربایجان به آموزه های اسلامی ابراز تاسف کرد و خطاب به حاضران گفت: شما باید سعی کنید انقلابی مشابه انقلاب ایران در کشور آذربایجان ایجاد کنید.

 

 وی تئوری‌ انقلاب اسلامی ایران را مبتنی بر اسلام و قابل الگوی برداری برای همه مسلمانان دانست و گفت: نظریات ما منحصر به حد و مرز نیست، در هرجا که اسلام و قرآن مورد قبول مردم است، این آموزه ها قابل اجرا است.


 این مرجع تقلید وظیفه مسلمانان را فراگیری آموزه‌های اسلامی در تمام ابعاد زندگی و تعلیم آن به سایر افراد جامعه عنوان کرد و اظهارداشت: مهم‌ترین و سخت ترین مرحله پس از فراگیری و آموزش دستورات خداوند، پیاده سازی آن در زندگی است؛ هرکس به قدر توان خود باید با امر به معروف و نهی از منکر و جهاد سعی کند احکام الهی در جامعه حاکم شود.


 حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مشکلات و سختی‌های پیش روی مبارزان و جهادگران، گفت: انقلاب ما به آسانی به دست نیامده است؛ هزاران شهید تقدیم شده است، مادران زیادی فرزندان خود را تقدیم کردند و زنان زیادی همسر خود را از دست دادند تا این انقلاب به ثمر نشست.


 وی ایران را کشوری اسلامی و آزاد با حکومتی ولایی معرفی کرد و تصریح کرد: این انقلاب توانست دو مانع استبداد داخلی و استکبار جهانی از جمله آمریکا را از پیش روی برداشت.امروز هم انقلاب ما در دیگر کشورهای جهان نتیجه داده و ملت های مسلمان پس از مشاهده موفقیت کامل انقلاب ما، به این نتیجه رسیدند که دیگر زیر بار ظلم و استکبار نروند و علیه آنان قیام کنند.


 حضرت آیت‌الله نوری همدانی موج بیداری اسلامی را خاموش نشدنی خواند و گفت: این حرکت ادامه خواهد داشت و روز به روز بر تعداد و قدرت ملت‌های بیدار افزوده خواهد شد و مستکبران جهان نیز ضعیف‌تر می شوند.


 در بخش دیگری از این دیدار یکی از حضار به تشریح وضعیت کشور آذربایجان پرداخت و گفت: ممنوعیت حجاب در این کشور زیاد است و زنان محجبه حق تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها را ندارند و نمی توانند در مراکز دولتی تردد کنند، با همه این فشار ها ما توانسته ایم در برخی مدارس دولتی فعالیت و تدریس داشته باشیم و مردم را بیش از پیش با آموزه‌های اسلامی آشنا کنیم.


در ادامه حضرت آیت الله نوری همدانی در پاسخ به یکی از حضار مبنی براین‌که با وجود ممانعت از سوی همسران خود برای جهاد و مبارزه چه تکلیفی داریم؟، تصریح کرد: باید در حد توان و اجازه‌ همسر خود به مبارزه و جهاد بپردازید و آنجا که قدرت انجام فعالیتی را ندارید خداوند هم تکلیفی به عهده شما نگذاشته است. 


 یکی دیگر از حاضران از حضرت آیت الله نوری همدانی سؤال کرد در کشور آذربایجان در برخی مراسم‌های عروسی مدح اهل بیت علیهم السلام را با موسیقی اجرا می کنند حکم آن چیست؟ این مرجع تقلید در پاسخ گفت: در مدح اهل بیت(ع) نباید از لحن مهیج و فساد انگیز استفاده شود./928/پ202/ج

ارسال نظرات