۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۸۱۶
مسؤول مرکز تخصصی نماز:

شاخصه انتظار تبدیل جامعه دیندار به جامعه دین یار است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز تخصصی نماز گفت: مهدویت یک جمله است تبدیل جامعه دین دار به جامعه دین‌یار. همه مهدویت در همین خلاصه می شود.
مهدويت

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه طرح مساجد محوری با موضوع زیارت و آداب میزبانی ،با حضور 150 استاد و رابط خواهر  مساجد با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی و امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام محمد صادق کفیل، مسئول  مرکز تخصصی نماز،خطاب به مبلغان طرح مساجد محوری گفت : اگر به شما در تبلیغ پول ندهند، که این درست نیست ولی بدانید، اجرواقعی شما را حضرت زهرا(س) حساب می کند.

 

مسؤول مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه یکی از مشکلات تبلیغ  در جامعه این است، که افراد با استعداد کمتر وارد می شوند ، افزود: یک مشکلی که در جامعه داریم خودمان رابا دیگران خیلی مقایسه می کنیم این اشتباه است،یکی از دلایلی که باعث شده است برخی  افراد با استعداد مبلغ ونویسنده  خیلی موفق نشوند، تعلق به دنیاست این را بدانیم که 100صد سال دیگر اسمی از ما نیست به دنبال کسب شهرت و تعریف نباشیم اگر در جایی دیدید که می توانید برای تبلیغ مناسب باشید منتظر دعوت نباشید خودتان بروید جفا کردید اگر در مجلسی ده نفر باشند،برای آنها صحبت نکنید.

 

وی ادامه داد: در طول تاریخ مانند امروز برای هیچ کس تا این حد زمینه برای تبلیغ فراهم نشده است لذا جفاست که از این موقعیت استفاده نکنیم.
 
استاد حوزه علمیه در بخشی دیگری از سخنانش با بیان اینکه اوضاع تبلیغ نماز در کشور مناسب نیست افزود: متاسفانه  برای تبلیغ نماز فقط به سراغ آموزش و پرورش رفتیم،امروز باید  تبلیغ دینی در خانواده ها باشد،کسی همیشه نماز می خواند که تربیت دینی او صحیح باشد ،با زور و خشونت تربیت فرزندان خود را به نماز ترغیب کنیم ، نتیجه آن زودبازده است یعنی فرد به خاطر ترس از من نماز می خواند.

 

حجت الاسلام کفیل در رابطه با تبدیل مباحث مهدویت گفت: مهدویت  یک جمله است تبدیل جامعه دین دار به جامعه دین یار کل مهدویت همین است ،احساس حضور امام، تبدیل جامعه دین دار به جامعه دین یاراست،یعنی  دین یار باید مبلغ دین باشد .

 

وی خطاب به بانوان مبلغ طرح مساجد محوری اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: جامعه را دین یار تربیت کنیم ، لذا افرادی که شجاعت دارند و می توانند در مقابل منکری ایستادگی کنند دین یار امام زمان (عج) هستند.

 

در ادامه مراسم افتتاحیه طرح مساجد محوری با موضوع  زیارت و آداب میزبانی، حجت الاسلام سیدجعفرموسوی نسب، با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت : امام رضا (ع)فرمودند: ما احسن الصبر بانتظار الفرج چقدر زیباست که انسان دعا کند برای ظهور و متتظر فرج باشد همراه با صبوری در مقابل ابتلائات و امتحانات الهی در پیش روی انسان صبور باشد .

 

وی ادامه داد: پیامبر اکر (ص)چقدر زیبا فرمودند: هر یک از انسان های آخرالزمان اجر و پاداش 50 شهید نصیب او خواهد شد هر کس با معرفت پاره تن من امام رضا (ع) را زیارت کند.

 

وی یادآور شد: در قبل از انقلاب یک روحانی نمی توانست به راحتی کارکندو فعالیت تبلیغی خود را انجام دهد، اما  خوشبختانه امروز مساجد در اختیار ماست،اگر ما برنامه داشته باشیم ، می توانیم از وحود عالم آل محمد(ع) که در جوار ایشان در مشهد زندگی می کنیم بهره ببریم.  
 
دربخشی دیگری از این برنامه حجت الاسلام رحمتی ، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: خوشبختانه مطالعات و پژوهش های خوبی  در عرصه آسیب زدایی آسیب های زیارت  انجام شده است.


وی  در ادامه از برگزاری همایش 1500 نفری از خواهران مبلغ مساجد در آینده خبر داد و افزود: این طرح که با هدف ترویج فرهنگ زیارت و مهدویت آغاز شده است، در 14 جلسه این دوره آموزشی برگزار می شود و در اوایل مهرماه سال جاری گردهمایی با شکوه با حضور 1500 نفر از خواهران برگزار می شود که در حاشیه این گردهمایی  نمایشگاهی از خروجی طرح که مقالات خواهران است اجرا می شود./916/د102/ع

ارسال نظرات