۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۳۳۰۰۵
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

روحانیت با سلاح علم در مسیر شبهه زدایی گام بردارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور روحانیت را بهترین قشر برای پاسخگویی به شبهات دینی دانست و تصریح کرد: روحانیت باید با تجهیز به سلاح علم در مسیر شبهه زدایی گام بردارد.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در آستانه مبارک امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد، روحانیت را مرزبانان حقیقی اسلام ناب معرفی کرد و گفت: علما و روحانیان در تاریخ اسلام همواره در دفاع از ارزش های اسلامی پیشگام بودند.


وی با بیان این که دشمنان اسلام همواره از نقش علما و روحانیت هراس داشتند، افزود: با نگاهی به تاریخ متوجه خواهیم شد که استکبار جهانی همه توان و سرمایه خود را برای خانه نشینی علما به کار گرفت، اما هیچ گاه به اهداف شوم خود نرسید.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این که نهضت عظیم اسلامی با رهبری یک روحانی و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره نقشی بی بدیل در عرصه های مختلف انقلاب داشته است.


حجت الاسلام تقوی با بیان این که روحانیت باید با فهم دقیق از دین در مسیر ترویج صحیح آن در جامعه گام بردارد، خاطرنشان کرد: شناخت مناسب مردم از دین و ارزش های اسلامی بر عهده روحانیت نیست.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به شبهات گسترده دشمنان علیه دین در جامعه، رسالت روحانیت در پاسخگویی به شبهات را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز شبهات دینی همچون قارچ در حال رشد هستند و این خطری است که نسل جوان ما را تهدید می کند.


حجت الاسلام تقوی روحانیت را بهترین قشر برای پاسخگویی به شبهات دینی دانست و تصریح کرد: روحانیت باید با تجهیز به سلاح علم در مسیر شبهه زدایی گام بردارد.


وی با بیان این که روحانیت امروز باید سطح علمی خود را تقویت کند تا بتواند پاسخگوی شبهات دینی باشد، ادامه داد: مبلغان دینی باید بیشتر به روح دین توجه کنند.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه سخنان خود به تلاش های دشمنان به ویژه آمریکا برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بیش از سه دهه تلاش و توطئه افکنی دشمنان با حضور در صحنه و ایستادگی ملت ایران خنثی شد.


حجت الاسلام تقوی ملت ایران را مردمی ولایت مدار و تابع ولی فقیه معرفی کرد و گفت: این ملت حماسه آفرین هرگاه احساس کنند آرمان های انقلاب و رهبری در خطر است، به صورت خود جوش وارد میدان خواهند شد و با بصیرت خود توطئه های دشمن را خنثی می کنند.


وی با بیان این که سیاست های غرب در برابر ملت ایران در سه دهه اخیر همواره ناکارآمد بوده است، گفت: امروز این ملت در ایستادگی و مقاومت الگویی برای دیگر کشورهای جهان تبدیل شده است.


حجت الاسلام تقوی با بیان این که آمریکایی ها امروز به نقش جمهوری اسلامی در تحولات خاورمیانه کاملاً اذعان دارند، تصریح کرد: به همین دلیل تلاش می کنند زمینه مذاکره با کشورمان را فراهم کند.


وی دور جدید تحریم ها علیه ایران اسلامی را بی فایده دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که هیچ گاه به اهداف شوم خود در برابر  ملت ایران نخواهند رسید.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که روحانیت باید مردم را نسبت به توطئه های دشمنان آگاه کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین وظیفه ای که امروز روحانیت می تواند انجام دهد، امیدوار کردن مردم نسبت به آینده کشور است.


وی با بیان این که دشمنان با فشارهای اقتصادی در پی ناامید کردن مردم نسبت به حکومت اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: اما دشمنان باید بدانند که ملت ایران با تهدید و تحریم از اهداف خود عقب نشینی نخواهند کرد./950/
 پ202/ب

ارسال نظرات