۳۰ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۰۲۷
قالیباف:

فرهنگ دفاع مقدس برای حل مشکلات جامعه بازخوانی شود /جامعه با دروغ و تزویر و ریا به جایی نمی رسد

خبرگزاری رسا ـ شهردار تهران، صداقت، ایثار و مقاومت را مهمترین ویژگی شهدا دانست و گفت: تمام مشکلات جامعه با پیروی از سنت های الهی و آرمان های دفاع مقدس قابل حل است.
قاليباف
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران شامگاه 29 تیر در چهارمین یادواره سردار شهید نظرنژاد در تالار شهید هاشمی نژاد مشهد، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان برونسی، محمدزاده، علیمردانی، بابارستمی، آزادی و چراغچی به عنوان همرزمان این شهید، گفت: شهید نظرنژاد دلبستگی عجیبی به همرزمان شهیدش داشت و هر وقت مشهد می آمد بر سر مزارشان در بهشت رضا می رفت و تأکید داشت مرا همین جا کنار همرزمانم دفن کنید.
 
وی، صداقت، ایثار و مقاومت را مهمترین ویژگی شهدا دانست و افزود: آنان هر کاری را از سر خلوص نیت انجام می دادند و حقیقتا کار برای خدا جزو زندگی و هویتشان بود، چیزی که امروز در زندگی ما کمتر پیدا می شود.
 
وی ادامه داد: انسان ها معمولا صورت اعمال را انجام می دهند اما  مهم هدف انجام آن است؛ در این زمان هم افرادی هستند که تیر می خورند، کشته و مجروح می شوند اما ایثاری که در دفاع مقدس بود کجا و این ها کجا، همین خلوص نیت است که سبب ماندگاری یاد شهدا شده است.
 
شهردار تهران با تأکید براینکه عقلانیت و معنویت در وجود شهدا موج می زد، ابراز داشت: هر جامعه ای که در عرصه های مختلف بر محور عقلانیت و معنویت حرکت کند، از سنت های الهی فاصله نگرفته و به سعادت می رسد.
 
قالیباف افزود: اگر با شکستی مواجه شدیم باید یقین کنیم که از سنت های الهی فاصله گرفته ایم زیرا جامعه با دروغ و تزویر و ریا به هیچ جایی نمی رسد.
 
وی ناکامی دشمن در رسیدن به اهداف خود را از ثمرات خون شهدا دانست و گفت: همین خون ها و ایثارگری ها بود که سبب شد امروز شیعیان در کشوری که همیشه در مطلومیت بودند، استقلال یابند.
 
وی با تأکید براینکه جنگ تمام شده اما دفاع همچنان باقی است، اظهار داشت: اگر روزی پشت سنگرهای نظامی تیر و آرپی جی می زدیم امروز دفاع در سنگر حفظ و تحقق آرمان ها در تمام زمینه ها است، در غیر این صورت ادامه دهنده راه شهدا نخواهیم بود .
 
همرزم شهید نظرنژاد تأکید کرد: اجازه ندهیم افرادی پیدا شوند که به تعبیر شهید چمران در میدان حق و باطل، به سمت باطل رفته و در عین حال تظاهر به حق داری کنند و باطل را حق جلوه دهند؛ ما باید میراث داران دفاع مقدس باشیم نه میراث خواران.
 
قالیباف گفت: توقع شهدا از ما حفظ آرمان های امام راحل(ره) تحت رهبری رهبر معظم انقلاب است و اینکه صادقانه در این مسیر حرکت کنیم و به کسانی که در فراز و نشیب های این مسیر دچار لغزش می شوند توجه نگنیم.
 
وی با بیان اینکه تمام مشکلات جامعه با پیروی از سنت های الهی و آرمان های دفاع مقدس قابل حل است، تصریح کرد: امروز در ادارات و سازمان‌ها اگر کسی یک روز به مدیر خود سلام نکند، فردا آن شخص را بیرون می‌کنند، در حالی که در زمان جنگ این‌گونه نبود و دو نفر که با هم از نظر سیاسی کاملا متضاد هم بودند، بعد از مدتی که از حضورشان در جبهه می‌گذشت، به قدری با هم دوست می‌شدند که جدا کردن‌شان مشکل بود و بسیار دیدیم که این افراد حتی با هم شهید شدند به خاطر همین موضوع می‌گویم جنگ و دفاع مقدس یک قطعه از بهشت بود.
 
شهردار تهران خاطرنشان کرد: شهید نظرنژاد مصداق یک چهره ماندگار ملی و اسلامی از فرهنگ دفاع مقدس است که شجاعت، تدبیر، اجرای کار و اخلاص را همزمان داشت و از این نظر زبانزد عام و خاص بود.
 
گفتنی است در این همایش که با حضور سردار آقایی، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران مسوولان شهرداری تهران، رییس شورای اسلامی شهر مشهد و اجرای مشترک سیدجواد هاشمی، رضا ایران‌منش و مداحی غلام کویتی‌پور همراه بود، از خانواده سردار شهید محمدحسن نظرنژاد معروف به «بابانظر» با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد./930/پ202/ع
ارسال نظرات