۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۵۶۶

طلاب و دانشجویان آذربایجان شرقی در ماه رمضان معتکف می شوند

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب مدارس علمیه و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آذربایجان شرقی در سنت اعتکاف ماه رمضان شرکت می کنند.
ماه مبارک رمضان


حجت الاسلام اصغر نقدی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آذربایجان شرقی، در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی، سنت اعتکاف ماه مبارک رمضان ویژه دانشجویان تبریزی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام نقدی با بیان این‌که اعتکاف ماه مبارک رمضان سه روز و با هدف ترویج معنویت در فضای دانشگاه ها و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی کردن دانشگاه ها برگزار می شود، گفت: برادران در مسجد دانشگاه علوم پزشکی و خواهران دانشجو در مسجد دانشگاه تبریز معتکف خواهند شد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که طرح ضیافت اندیشه برای ترویج مبانی دینی اسلام و پربارتر شدن اوقات دانشجویان، تقویت بنیه اعتقادی، اعتلای فضایل و بصیرت و بینش دانشجویان در ماه مبارک رمضان خواهد شد، گفت: طرح ضیافت اندیشه امسال با محوریت آموزه‌های قرآنی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که نام‌نویسی از دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این طرح ادامه دارد، گفت: دانشجویان شرکت کننده ضمن آشنایی با معارف و مبانی اسلامی، با مفاهیم جریان‌های فکری و فرهنگی، نظام سیاسی، مهارت‌های زندگی و جنگ نرم آشنا خواهند شد.

 

بنابر این گزارش، جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی نیز امسال به صورت خودجوش طی روزهای 25، 26 و 27 ماه رمضان، به مدت سه روز اقدام به برگزاری سنت اعتکاف ماه مبارک رمضان خواهند کرد.

 

گفتنی است، طی سال‌های گذشته جمعی از طلاب مدارس تبریز به کمک خیرین و عومم مردم، سنت حسنه اعتکاف در ماه مبارک رمضان را اجرا کردند که طی آن سخنرانی اساتید حوزه علمیه تبریز، مداحی، قرائت ادعیه وارده و مباحثات فقهی از جمله برنامه های پیش بینی شده بود./935/ت303/ب

ارسال نظرات