۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۶۴۰
آیت الله شبستری:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای ادای حقوق اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: ماه مبارک رمضان در عین حال که بهار قرآن و فرصت مناسبی برای عبادت و توبه به درگاه باری تعالی است، موعد احسان و انفاق و ادای حقوق اجتماعی است.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار مسؤولان ستاد دیه استان، اظهار داشت: فعالیت‌های این ستاد برای آزادسازی زندانیان غیر عمد قابل تقدیر و ارزشمند است، از این‌رو باید تداوم و تقویت شود، همچنین نیازمند آگاهی‌ و مصونیت‌بخشی به عموم آحاد جامعه در پیشگیری از وقوع جرائم هستیم.

 

وی، با بیان این که عدالت اجتماعی ریشه در مفاهیم متعالی اسلام دارد و تنها در سایه توجه مسلمانان نسبت به وضعیت یکدیگر محقق خواهد شد، ادامه داد: ستاد دیه استان باید با ترویج فرهنگ یاری از یکدیگر، جامعه را هر چه بیشتر و بهتر در جهت معنویت و احساس مسؤولیت نسبت به افراد بی‌بضاعت سوق دهد.

 

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که یاری به زندانیان جرائم مالی و غیرعمد نباید تنها در ایام خاصی از سال محدود شود، گفت: برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان همه ساله با نتایج خوب اجتماعی و فرهنگی همراه بوده است؛ از سوی دیگر رسانه‌ها رسالت سنگین در ترویج شعائر اسلامی و اخلاق نبوی بر عهده دارند.

 

وی شناسایی مشکلات و کمبودهای هم‌نوعان را وظیفه همگان در نظام اسلامی دانست و گفت: رسیدگی به مشکلات گرفتاران و نیازمندان افزون بر این که دارای ارج و قرب الهی است، موجب کاهش و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر پیشگیری می‌کند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که مردم نوع‌دوست و متدین آذربایجان امسال نیز با کمک‌های مالی خود موجب شادی خانواده‌های زندانیان نیازمند خواهند شد، ادامه داد: این ماه در عین حال که بهار قرآن و فرصت مناسبی برای عبادت و توبه به درگاه باری تعالی است، موعد احسان و انفاق و ادای حقوق اجتماعی است.

 

آیت الله شبستری در پایان بر بهره مندی مردم از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: بایستی از تک تک لحظات این ماه مبارک نهایت استفاده را در جهت تقرب به درگاه ربوبی کرد، چرا که درهای رحمت و مغرفت الهی در ماه ضیافت الهی به روی همگان گشوده شده است.

 

همچنین حجت الاسلام محرمی، رییس ستاد دیه آذربایجان شرقی در این نشست از برگزاری جشن گلریزان همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در 15 رمضان خبر داد و گفت: این ویژه برنامه همه ساله به منظور آزادسازی زندانیان غیرعمدی برگزار می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات