۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۷۴۳
آیت‌الله خاتمی در گفت و گو با رسا:

دشمنان جبهه جنگ احزاب علیه نظام تدارک دیده اند/ تکیه بر فرهنگ مقاومت راه برون رفت از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، تکیه بر فرهنگ مقاومت را راه برون رفت کشور از تمام مشکلاتی که جبهه استکبار علیه نظام اسلامی ایجاد کرده است، دانست و تدبیر مسؤولان و همراهی مردم را دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.
آيت الله سيد احمد خاتمي
 
 آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی را دارای ابعاد مختلفی دانست و گفت: شایسته و لازم است جداگانه درباره هر یک از ابعاد سخنان ایشان تحت عنوان واقعیت های موجود بحث و تحلیل شود.
وی با بیان این که ‌تمام سخنان رهبر معظم انقلاب ‌به ویژه سخنان سالانه ایشان در جمع مسؤولان نظام مطالعه شده و کارشناسی شده است، اضافه کرد: روح سخنرانی بسیار جامع و کامل رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان نظام در ماه مبارک رمضان یک کلمه بود و آن این که فرهنگ مقاومت ستون فقرات انقلاب اسلامی بوده،‌ هست و خواهد بود.
 آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: با این فرهنگ انقلاب آغاز شد،‌ تداوم یافت، رشد کرد‌ و ان شاءالله تداوم خواهد یافت.
 تکیه بر فرهنگ مقاومت راه برون رفت از تمام مشکلات است
 امام جمعه موقت تهران با یاد آوری این نکته که راه برون رفت از همه مشکلاتی که دشمنان تاکنون برای نظام ایجاد کرده اند، تکیه بر ‌فرهنگ مقاومت است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب بر این نکته تاکید داشتند که از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون ما با فشارهایی از سوی دنیای استکبار و نه جامعه جهانی مواجه بوده ایم. 
وی بیان داشت: ایشان تاکید داشتند که دنیای استکبار با بوق های استکباری که دارند می خواهند این غیر واقع را القا کنند که جامعه جهانی با نظام اسلامی درگیر است؛‌ ایشان تاکید کردند باید مراقب بود واقع پنداری را دنیای استکبار به عنوان واقع جا نزند. 
آیت‌الله خاتمی افزود: دنیای استکبار با نظام ما طرف است،‌ طبع انقلاب آن است که هیچ گاه با دنیای استکبار سازش نخواهند داشت و همین مساله انگیزه اصلی آنان برای مقابله با نظام اسلامی است.
تدبیر مسؤولان و همراهی مردم دو رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است 
وی راه مقابله با توطئه های ریز و درشت استکبار جهانی را توجه و اهتمام بیش از پیش به فرهنگ مقاومت دانست و با بیان این که یک بعد آن اقتصاد مقاومتی است، به تبیین الزامات این نوع اقتصاد پرداخت. 
آیت الله خاتمی گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در شرایط هجمه دشمنان بتواند مقاومت کرده و کشور را از مشکلات عبور دهد و مدیریت کند؛ این نوع اقتصاد دو رکن دارد،‌ رکن نخست آن تدبیر شایسته مسؤولان و رکن دوم همراهی مردم است. 
عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: مردم ما نشان داده اند که در این عرصه همراه هستند و کمک می کنند از این رو آنچه مهم است، ‌دقت مسؤولان و همیاری و همگرایی آنان با یکدیگر است و این یک ضرورت در هر شرایط، به ویژه در شرایطی است که دشمن جبهه جنگ احزاب را بر علیه نظام اسلامی تدارک دیده است، اما به فضل خدا همان گونه که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند شرایط ما شرایط بدر و خیبر است.  
وی با یادآوری فرازهای دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: امروز دنیای استکبار با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند، البته ‌ما هم مشکلاتی داریم، ‌لکن به تعبیر مقام معظم رهبری مشکل ما مشکل کوهنوری است که می خواهد قله را فتح کند، اما مشکلات غرب مثل اتومبیلی است که زیر بهمن گیر کرده است. در مشکلات غرب قله ای در کار نیست،‌ اما ما می خواهیم به فتح قله برسیم و برای تحقق این مهم باید از موانع گذر کنیم. /924/ت302/ج

 

ارسال نظرات