۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۳۳۸۶۸
آیت‌الله شبستری:

عمل به تدابیر و رهنمودهای رهبری توطئه‌ دشمنان را بی‌اثر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که مشکلات اقتصادی در کنار حفظ عزت نظام باید مرتفع شود، عمل به رهنمودها و تدابیر رهبر انقلاب را عامل بی اثر شدن توطئه دشمنان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی لازمه عبور از تحریم‌ها است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز، با اشاره به تحریم‌های بی‌اثر دشمنان علیه نظام اسلامی و ملت ایران، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و استفاده از تولیدات داخلی، تحریم ها را به فرصتی برای خودکفایی تبدیل خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر مدیریت صحیح در اقتصاد و بهره‌مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در مقابله با تحریم‎های غرب، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی در کنار حفظ عزت نظام باید مرتفع شود و لازمه تحقق این امر بهره‌مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در بخش‌های اقتصادی و نظارتی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ادامه داد: باید با عزم همگانی، در تولید تمامی کالاهای مختلف مورد نیاز داخل کشور برای مقابله با توطئه ‌های اقتصادی دشمنان، خودکفا شویم.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که هدف اصلی دشمنان از تحریم ایران، توقف پیشرفت روز افزون ایران اسلامی و مقابله با نفوذ معنوی ایران اسلامی در منطقه و در نهایت عدم صدور آرمان های انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه است، گفت: ملت ایران از 32 سال گذشته با تحریم‌های مختلف رو به رو بوده و به خوبی راه خنثی شدن توطئه جدید دشمنان را نیز می داند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام، اظهار داشت: ایشان ترکیب آرمان‌گرایی با واقعیات را حرکت مجاهدانه در چارچوب تدبیر دانستند که لازمه آن، آگاهی عموم مردم، دست اندرکاران و همدلی و همراهی در همه عرصه‌ها است.

آرمان گرایی منافاتی با واقع بینی ندارد

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فهم دقیق ترکیب بسیار حساس و ظریف آرمان خواهی توام با واقع بینی را ضروری دانستند و با اشاره به چالش های نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب، ظرفیت و توانایی های عظیم ملت ایران را عامل عبور موفق از بحران‌ها ارزیابی کردند، ایشان شرط عبور موفقیت آمیز از پیچ های تند و گردنه های سخت در مسیر حرکت رو به جلو نظام اسلامی را حفظ ترکیب آرمان گرایی با واقع بینی و نگاه صحیح به توانایی ها و ظرفیت های کشور و ملت دانستند.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبری عزت ملی، زندگی ایمان مدار، مشارکت در مدیریت کشور، پیشرفت همه جانبه، استقلال اقتصادی سیاسی و برخورداری از آبروی بین المللی را از مطالبات واقعی مردم برشمردند و این خواسته های ملت را دقیقاً در جهت آرمان‌های انقلاب دانستند، چنین تحلیلی نشان می دهد که آرمان‌گرایی با واقع بینی منافاتی ندارد.

 

آیت‌الله شبستری با تاکید بر اتخاذ تدابیر حکیمانه در مقابله با تحریم اقتصادی ایران از سوی غرب تصریح کرد: تحریم ها سیاستی است که در طول 32 سال گذشته با ناکامی روبه‌رو شده، به عبارت دیگر تحریم‌های جدید دشمنان سیاستی از پیش شکست خورده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار توجه مسؤولان و دولتمردان به توصیه ها و فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و تاکید کرد: تدابیر رهبری و همراهی مردم همواره موجب رفع چالش‌ها و تداوم مسیر انقلاب اسلامی شده است.

دولت میانمار به تنهایی جرات ارتکاب این گونه جنایات را ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسل‎‌کشی مسلمانان میانمار  را محکوم کرد و اظهار داشت: دولت این کشور به تنهایی جرات این جنایت را ندارد و به حمایت صهیونیست‌ها دست به چنین عمل ددمنشانه ای زده است، در حقیقت این جنایت چهره واقعی دشمنان اسلام را نشان داد و موجب گرایش بیشتر افکار جهانی به دین مبین اسلام خواهد شد.

 

آیت الله شبستری در پایان با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، اظهار داشت: آن روحانی مجاهد حاظر به برافراشتن پرچم بیگانه بر سر در منزل خود نشد و به این ترتیب درس شهامت و عزت نفس به آیندگان داد، مشروطه مشروعه خواسته علما از گذشته بوده که با نفوذ استعمارگران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با شکست رو به رو شده بود./935/پ201/ج

 

ارسال نظرات