۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۳۳۸۷۶
امام جمعه کرمان:

شهادت شیخ فضل اللّه نوری بزرگ‎ترین درس انقلاب مشروطه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین جعفری بزرگ‌ترین درس انقلاب مشروطه را شهادت شیخ فضل اللّه نوری دانست و گفت: نا آگاهی مردم آن دوره سبب انحراف انقلاب مشروطه و در نتیجه سبب به شهادت رسیدن شیخ فضل اللّه نوری شد.
حجت الاسلام سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر، با گرامی داشت یاد علمای انقلاب مشروطه اظهار داشت: علمایی همچون شیخ فضل اللّه نوری خواستار مشروعه نمودن مشروطه بودند و در این راه جان و آبروی خود را نثار کردند.

وی افزود: در دوره مشروطه، استعمار با تخریب وجه علمای مجاهد موفق به انحراف مسیر انقلاب و فریب مردم گشت؛ امّا جامعه امروز ایران با داشتن بصیرتی مثال زدنی توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

امام جمعه کرمان دربخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نماز جمعه مصداق کامل نماز جماعت است ودر شرایط خاصّی بر همه مکلفین وا جب می شود.

وی نمازجمعه را طبق روایات از اعمال مشابه حج معرفی کرد و افزود: پیامبر مکرم اسلام در پاسخ به کسانی که توانایی بجا آوردن حج را نداشتند، نماز جمعه را بهترین جایگزین معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر درک فضلیت اقامه نماز جمعه از سوی همه افراد جامعه، اظهار داشت: نماز جمعه از با ارزش ترین آیین های دین مبین اسلام است و همیشه باید از سوی مسلمانان ارج نهاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با ضروری دانستن کسب معرفت الهی افزود: روزه دارن باید همان گونه که این ماه به پایان می رسد مدارج عالی کمال را کسب کنند.

امام جمعه کرمان در پایان سخنان خود با اشاره به دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه، گفت: باید شخصیت های برجسته اسلام از جمله این بانوی بزرگوار که تمام هستی خود را در راه اسلام فدا کرد، مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند./9701/پ202/س

ارسال نظرات