۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۴۰۱
سید حسن نصرالله:

اسرائیل از سلاح مقاومت هراس دارد/ ایران آماده کمک نظامی به ارتش لبنان است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از سلاح مقاومت می ترسد، اظهار داشت: اگر خلع سلاح از مقاومت صورت گیرد لبنان از بین خواهد رفت.
سيد حسن نصرالله

 

 
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم افطاری سالیانه هیئت حمایت از مقاومت اسلامی که شب گذشته برگزار شد با تاکید بر اینکه پیروزی مقاومت اسلامی در سال 200 هدیه ای الهی و بدستان نیروهای مقاومت بدست آمد، گفت: شکی نیست که اسرائیل در سال 2000 شکست خورد و لبنان پیروز شد و دستاوردی تاریخی را به دست آورد و صهیونیست ها را شکست خورده و ذلیل از لبنان بیرون راند، هر سخن دیگری غیر از این دیوانگی یا حسد است. همچنین هیچ کس شک ندارد که فضیلت این پیروزی بعد از خدا به دست مقاومت لبنان بود و نه جامعه جهانی یا اتحادیه عرب و نه کس دیگری. این هم چیزی است که کسی غیر از حسودان و خودبزرگ بینان آن را رد نمی‌کنند.
 
وی افزود: همه به خوبی آگاهند که مقاومت بعد از پیروزی در سال 2000 به دنبال حاکمیت و قدرت نبود و حتی بخشی از قدرت نیز نبود، بلکه این پیروزی را به لبنانی ها هدیه کرد و به دولت گفت که باید مسئولیت حمایت از مرزها را بر عهده بگیرد.
 
سید حسن نصرالله فرارسیدن روز ارتش را به فرماندهان و نظامیان تبریک گفت و تصریح کرد: ما به ارتش و فرمانده آن و نظامیان روز ارتش را تبریک می گوییم و از خداوند می خواهیم که بر آنها منت بگذارد، لبنانی‌ها باید برای محافظت از این موسسه نظامی و حفظ وحدت و تقویت آن همکاری کنند تا این موسسه مأموریت های ملی خود را انجام دهد.
 
دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد شدید از تلاش برخی جریان ها برای خلع سلاح مقاومت، اظهار داشت: خواسته آمریکا و اسرائیل بعد از پیروزی سال 2000 این بود که به مقاومت و سلاح آن پایان دهد و با توجه به اینکه حزب الله مهم ترین گروه مقاومت به شمار می آید درصدد آن برآمدند که سلاح گروهی که اسرائیل را شکست داده است را از بین ببرند. برخی از جریان های سیاسی در لبنان نیز با این خواسته موافقت کرده و بدین گونه بود که حزب الله در مقابل درگیری سیاسی و تبلیغاتی و جنجالی جدید قرار گرفت.بعد از سال 2000 بود که معامله هایی با پول های آمریکا و حاکمیت لبنان برای موضوع سلاح ما مطرح شد، ولی ما همه این معامله ها را رد کردیم، زیرا اعتقاد داریم که مقاومت تضمینی برای موجودیت و قدرت لبنان و حمایت از ملت است.
 
وی اظهار داشت: جریان 14 مارس در سال 2004 و پیش از صدور قطعنامه 1559 سازمان ملل چنین وانمود کرد که مذاکراتی محرمانه با سوریه در دست دارند، یک حاکم عربی نیز پیش بشار اسد رفت و به وی گفت اگر می خواهی در جنوب لبنان باقی بمانی می توانی این کار را انجام دهی، ولی باید هزینه آن را که خلع سلاح حزب الله و فلسطینی هاست بپردازی و جامعه جهانی بدین ترتیب اجازه بقای تو را در لبنان می دهد. اسد با این پیشنهاد مخالفت کرد، زیرا دیدگاه سوریه مبتنی بر حمایت از خود و لبنان در برابر رژیم صهیونیستی است.
 
سید حسن نصرالله با اشاره به موافقت رفیق حریری با ابقای سلاح در دستان مقاومت اسلامی، خاطر نشان ساخت: در آن زمان دیدارهای طولانی بین من و رفیق الحریری نخست ‌وزیر شهید آغاز شد و به توافق رسیدیم که سلاح مقاومت تا روزی که سازش فراگیر در منطقه حاصل شود، باقی بماند و پس از حصول سازش در آن صورت می‌نشینیم و به توافق می ‌رسیم که با سلاح مقاومت چه کنیم و بر این اساس ما تفاهم سیاسی داشتیم. با وجود اینکه مخالف ورود به هرگونه بحث درباره سلاح مقاومت هستیم، اما به دلیل اطمینان خاطر لبنانی ها از مواضع خود دست کشیده و حاضر به پرداختن به این مساله شدیم.
 
دبیرکل حزب الله افزود: بدون هیچ شرطی و صادقانه در نخستین جلسه گفت وگوی ملی شرکت کردیم و تفاهم ضمنی بین ما و سعد حریری محقق شد و حریری تاکید کرد به آنچه پدرش در این باره با ما توافق کرد، پایبند بماند و آن را تکمیل کنیم. هنگامی که به آخرین نقطه رسیدم و با اینکه از قبل مشخص بود که ما در مورد راهبرد دفاعی صحبت خواهیم کرد، ولی هیچ کس سخنی نگفت تا اینکه من دیدگاه حزب الله در مورد راهبر دفاعی را بیان کرده و به صورت مختصر به بیان ماهیت دشمن و توانایی های آنان و انواع تجاوزهای احتمالی دشمن و نقاط ضعف و قوت آن و همچنین نقاط ضعف و قدرت لبنان به عنوان کشوری که مورد تعرض قرار می گیرد، پرداختم و گفتم که ما نه فقط به سلاح بلکه به راهبرد دفاعی سیاسی و تربیتی و اقتصادی نیازمند هستیم و تاکید کردم که ما به دو رکن ارتش قدرتمند و مقاومت مردمی قوی و تعامل میان این دو رکن نیاز داریم.
 
وی گفت: ما دیدگاه خود درباره استراتژی دفاعی را به صورت روشن و محکم ارائه دادیم و آنان نیز به سخنان ما گوش دادند و هر سخنی درباره اینکه ما نمی خواهیم راهبرد دفاعی ارائه دهیم، جسارت به شمار می آید. بنده در این جلسه ها گفتم که مقاومت توانایی شکست دشمن را در هر جنگ زمینی دارد و این ادعا در جنگ 33 روزه تحقق یافت و جنگ با اعتراف رژیم به شکست و انکار کسانی که به شکست مقاومت در این جنگ دل بسته بودند، پایان یافت.
 
سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه جریان 14 مارس می خواهد سلاح مقاومت را در اختیار آمریکا قرار دهد، تصریح کرد: 14 مارس در گفت وگوها تنها در پی یک موضوع است که آمریکا خواهان سلاح است و مقاومت باید سلاح را به این کشور تحویل دهد. ما خواهان تحریم گفت وگوها نیستیم، اما نمی توانیم قبول کنیم که مشارکت طرف مقابل به اهرمی جهت باج خواهی از دولت و رئیس جمهور تبدیل شود. اگر هدف گفت وگوهای جدید جهت رسیدن به راهبردی دفاعی برای حفاظت از کشور باشد از آن حمایت می کنیم و اعتقاد داریم که نباید متوقف شود، اما این هدف تاکنون در میان نبوده است.
 
دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه ایران آماده تجهیز ارتش لبنان است، اظهار داشت: آیا نظام سیاسی لبنان و دولت آماده است که تصمیم بگیرد ارتش این کشور را از طریق ایران که آماده این کار است تجهیز کند؟ نظام سیاسی ما از آمریکا می ترسد، ما اگر سلاح مقاومت را به ارتش تحویل دهیم، ارتش این سلاح ها و موشک ها را کجا قرار می دهد؟ کسانی که از تحویل سلاح مقاومت به ارتش سخن می گویند، می خواهند مقاومت را ضایع کنند و ارتش را از بین ببرند. آنها تنها برای رهایی از مقاومت درصدد خلع سلاح هستند و درصدد حمایت از لبنان نیستند.
 
وی تاکید کرد: توازن و باردارندگی از ترس به معنای اینکه همانگونه که لبنان از اسرائیل می ترسد، اسرائیل نیز از لبنان بترسد می تواند لبنان را حفظ کند، رژیم صهیونیستی هم اکنون از کسانی که سلاح در اختیار دارند می ترسد و اگر سلاح در اختیار دولت قرار بگیرد این بازدارندگی از دست می رود و در آن هنگام است که آمریکا از مسوولان لبنانی می خواهند در برابر تجاوزهای رژیم واکنشی نکنند، زیرا راهکارهای تصمیم گیری با خلع سلاح مقاومت در نظام ما از بین می رود و اسرائیل می تواند ما را نابود سازد. وجود ارتش و مقاومت قوی و هماهنگی میان این دو استراتژی مناسبی است که در حال حاضر می توان داشت./980/ب902/ک
ارسال نظرات