۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۴۲۹
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(24)؛

آیت الله موسوی جزایری: دور افتادگان از مکتب اهل بیت، ناکامان روزگارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: توسل و تبعیت از ائمه اطهار(ع) نسبت به هر شخص دیگری بهتر و افضل تر است و کسانی که از این مهم غافل هستند از ناکامان محسوب می شوند.
آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و چهارمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت«اَلسَّلامُ عَلَى الاْئِمَّهِ الدُّعاهِ وَالْقادَهِ الْهُداهِ، وَالسّادَهِ الْوُلاهِ، وَالذّادَهِ الْحُماهِ، وَاَهْلِ الذِّکْرِ، وَاُولِى الاْمْرِ، وَبَقِیَّهِ اللهِ، وَخِیَرَتِهِ وَحِزْبِهِ، وَعَیْبَهِ عِلْمِهِ، وَحُجَّتِهِ وَصِراطِهِ وَنُورِهِ وَبُرْهانِهِ، وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ» به تبیین «بقیة اللة» پرداخت و گفت: عنوان بقیة الله شامل همه ائمه اطهار(ع) می شود.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که انطباق کلمه «بقیة اللة» در برهه کنونی بر امام زمان(عج) روشن تر است، ابراز داشت: حضرت مهدی(عج) قرون و سال های فراوانی است که به دستور خداوند در غیبت به سر می برند و دارای طول عمر زیادی هستند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: امام صادق(ع) روایت کرده اند که وقتی امام زمان(عج) ظهور می کنند به دیوار کعبه تکیه می دهند و آن 313 یار مخصوص حضرت مهدی(عج) از نقاط مختلف عالم جمع می شوند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با بیان این که 313 یار مخصوص امام زمان(عج) فرماندهان سپاه و سران تشکیلات قوه مجریه هستند، اظهار داشت: در برخی روایات ذکر شده است که هرکدام از 313 یار مخصوص امام زمان(عج) بیش از 10 هزار نفر را تحت امر خود قرار می دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بعد از ظهور امام زمان(عج) اولین حرف و سخنی که ایشان به زبان خواهند آورد آیه شریفه «بقیة اللة خیر لکم إن کنتم مؤمنین» است.

وی به تفسیر آیه مبارکه «بقیة اللة خیر لکم إن کنتم مؤمنین» پرداخت و گفت: در این آیه شریفه خداوند متعال به اهل عالم متذکر می شوند که بقیة اللة برای شما از افراد ستمگر، ظالم و منحرف که با آنها دست بیعت داده اید بهتر است و تبعیت از او سعادت اخروی و دنیوی را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه اهواز به طریقه سلام کردن به حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور اشاره و تأکید کرد: «السلام علیک یا بقیة اللة فی ارضه» طریقه سلام کردن به حضرت مهدی(عج) بعد از ظهور ایشان است.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: شخصی نزد امام صادق(ع) رسید و به ایشان خطاب کرد «السلام علیک یا امیرالمؤمنین»  حضرت از گفته این شخص ناراحت شد و به وی خطاب کرد که لقب «امیرالمؤمنین» فقط مختص جدم حضرت علی(ع) است.

وی اضافه کرد: دوباره شخص از حضرت پرسید پس وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور کنند، ایشان را با چه لقبی مورد خطاب قرار دهیم که امام صادق(ع) در جواب این شخص فرمودند «زمانی که امام زمان(عج) ظهور می کنند باید او را بقیة اللة صدا بزنیم»

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان ساخت: توسل و تبعیت از ائمه اطهار(ع) نسبت به هر شخص دیگری بهتر و افضل تر است و کسانی که از این مهم غافل هستند از ناکامان محسوب می شوند./9461/پ202/ج

 

ارسال نظرات