۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۳۵۵۲۸
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(25)؛

آیت الله موسوی جزایری: نصیب غرب از تحریم ایران جز بدبختی و بیچارگی نخواهد بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری گفت: فشارها و تحریم اقتصادی غرب نباید سبب درماندگی جبهه مقاومت و پایداری شود؛ چراکه قطعا پیروزی و خوشحالی از آن ما است و آنها چیزی جز بدختی و بیچارگی نصیب شان نخواهد شد.
تصويربرداري برنامه سحر خيزان - تفسير زيارت جامعه کبيره توسط آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و پنجمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت«اَلسَّلامُ عَلَى الاْئِمَّهِ الدُّعاهِ وَالْقادَهِ الْهُداهِ، وَالسّادَهِ الْوُلاهِ، وَالذّادَهِ الْحُماهِ، وَاَهْلِ الذِّکْرِ، وَاُولِى الاْمْرِ، وَبَقِیَّهِ اللهِ، وَخِیَرَتِهِ وَحِزْبِهِ، وَعَیْبَهِ عِلْمِهِ، وَحُجَّتِهِ وَصِراطِهِ وَنُورِهِ وَبُرْهانِهِ، وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ» به تبیین «حزبه» پرداخت و گفت: ائمه اطهار(ع) حزب خداوند هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که ائمه اطهار(ع) رهبران حزب الله هستند ابراز داشت: معنی حزب از نظر علمای لغت عبارت است از جمعیتی که مراد و مقصد واحدی داشته باشند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: جمعیتی که خواسته های جدای از هم داشته باشند و هوای دل و مرادشان خدایی نباشد حزب تلقی نمی شوند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان ساخت: هر گروه و جمعیتی که هوای دل و مرادشان خدایی و کسب معرفت الله باشد، ائمه اطهار(ع) به منزله عمود خیمه آنان تلقی می شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 22 سوره مجادله تأکید کرد: ایمان آوردندگان حقیقی و حزب الله هیچ گاه با دشمنان خدا دست دوستی نمی دهند، حتی اگر پدر و نزدیکان آنها باشند؛ چراکه راه خدایی بودن را گذرانده اند.

وی تولی و تبری را میزان حزب الله دانست و گفت: کسانی که تولی و تبری را رعایت کنند هیچ گاه به سوی دشمنان خدا و شیطان بزرگ نمی روند و با آنها دست دوستی و صلح نمی دهند؛ چراکه شرط خدایی بودن نفی دشمنان خدا است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به شیوه های شیطان در فریب انسان اشاره کرد و اظهار داشت: شیطان انسان را فریب می دهد، منحرف می کند و بشر را به انتهای جهنم هدایت می کند و در ادامه از روی آگاهی و آزادی انسان را گمراه می سازد که سبب می شود یاد خدا را فراموش کند.

وی با بیان این که حزب الله در برابر حزب شیطان قرار می گیرد، بیان داشت: در یکی از جنگ های صدر اسلام مشاهده شد که پسر در اردوگاه پیامبر و پدر در زیر پرچم ابوسفیان حضور داشت و علیه همدیگر شمشیر کشیدند و در صدد قتل یکدیگر برآمدند، این نشان از ایمان خدایی است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به فشارهای اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: فشارها و تحریم اقتصادی غرب نباید سبب درماندگی جبهه مقاومت و پایداری شود؛ چراکه قطعا پیروزی و خوشحالی از آن ما است و آنها چیزی جز بدختی و بیچارگی نصیب شان نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: ملت ایران دست دوستی خود را به سوی خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) دراز کرده است و به یقین خداوند ما را تنها نمی گذارد و کسانی را که دست در دست دشمن خدا گذاشته اند نابود خواهد ساخت.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در بخش پایانی سخنانش با بیان این که اهل بیت(ع) سر رشته ایمان و مؤمن حقیقی هستند، ابراز داشت: منشأ و منبع دل اگر به امام علی(ع) و امام زمان(عج) متصل باشد سبب تقویت ایمان می شود و دشمنان قادر به چیره شدن علیه ما نخواهند شد./9461/پ202/ج

 

ارسال نظرات