۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۵۴۱
آیت الله حسینی بوشهری:

روز قدس نشان می دهیم به هیچ وجه از مواضع اصولی خود کوتاه نمی آییم

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور شرکت در راهپیمایی روز قدس را دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قبله اول مسلمانان دانست و گفت: مردم با حضور با شکوه خود نشان دهند که تحریم ها و توطئه دشمنان هیچ تأثیری در مواضع به حق ما نمی گذارد.
آيت الله حسيني بوشهري

 

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، انگیزه شرکت در راهپیمایی روز قدس را حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قبله اول مسلمانان دانست و اظهارداشت: از روزی که امام(ره) روز جهانی قدس را تعیین فرموده اند تا به امروز هر ساله شاهد حضور با شکوه ملت در آخرین روز ماه مبارک رمضان هستیم.

وی ایستادگی در مقابل ظالم و حمایت از مظلوم را بر اساس قرآن و راوایات معصومین(ع) یک وظیفه دینی دانست و گفت: امیرمؤمنان علی (ع) به امام حسن (ع) و امام حسین(ع) می فرماید در مقابل ظالم بایستید و دشمنی کنید و همراه و یاور مظلوم باشید.

مدیر حوزه های علمیه سراسرکشور با اشاره به تهدیدها و توطئه‌های رژیم اشغالگرقدس برای تخریب مسجدالاقصی، خاطرنشان کرد: آنها هرچند مدت یک بار برنامه و نقشه جدیدی برای تخریب بیت المقدس طراحی می کنند؛ مسلمانان هرساله با شرکت در راهپیمایی روز قدس مخالفت خود را با اهداف شوم دشمن اعلام کرده و جلوی تخریب قبله اول مسلمانان را می گیرند.

امام جمعه قم روز قدس امسال را دارای ویژگی خاصی دانست و گفت: باتوجه به افزایش فشار دشمنان در تحریم ها علیه ملت ما برای دست کشیدن از اهداف انقلاب خود، با حضور خود در راهپیمایی روز قدس نشان خواهیم داد که ما شکست ناپذیر هستیم و به هیچ وجه از مواضع به حق خود کوتاه نخواهیم آمد و از تصمیم ها و اراده خود منصرف نمی شویم.

آیت الله حسینی بوشهری شرکت مردم در این راهپیمایی را ایستادگی در برابر زیادخواهی های دشمنان خواند و افزود: مردم باید از این طریق عظمت و شکوه خود را به رخ استکبار و ابرقدرت ها بکشند و نشان دهند که همواره همراه و همگام با رهبر معظم انقلاب هستند.

وی با بیان این‌که کشور ما الهام بخش انقلاب های منطقه بوده است، گفت: برای این‌که به سایر کشورهای اسلامی این پیام را برسانیم دهیم که تهدیدهای دشمنان اثری بر مواضع ما نداشته است و در راه خود ثابت قدم هستیم باید در این راهپیمایی با شکوه بیشتری شرکت کنیم تا آن ها نیز در برابر نقشه های دشمنان کوتاه نیایند و با جدیت این مسیر را ادامه دهند؛ استواری، استقامت و پایداری رمز موفقیت در این راه است.

رژیم صهیونیستی در محاصره است و احساس ناامنی می کند

امام جمعه قم وضعیت امروز رژیم صهیونیستی را بسیار ضعیف تر از قبل دانست و ادامه داد: آن‌ها زمانی به ادعای خود ابرقدرت خاورمیانه بودند، اما با توجه به تحولات منطقه به خصوص سقوط مبارک حامی همیشگی صهیونیست ها، احساس خطر می کنند و هرچقدر که بیداری اسلامی پیش می رود نقاط ضعف این رژیم بیشتر می شود، از سویی دیگر قدرت امروز ما نیز قابل مقایسه با گذشته نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تشریح وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی، گفت: امروز اسراییل در محاصره قرار گرفته است و به هیچ وجه احساس امنیت نمی کند؛ نهادها و گروه های انقلابی تهدیدهای بالقوه و بالفعل جدی برای آن‌ها به شمار می آیند.

آیت الله حسینی بوشهری عربده کشی و تهدیدهای اسراییل را بی فایده دانسته و ابرازداشت: آن ها تحت تأثیر این جریان هایی که به راه افتاده است قرارگرفته اند و می خواهند با جنگ روانی خود را از این مهلکه بیرون بکشند./928/ت302/ج

ارسال نظرات